Slnko a jeho kvety ∥ RECENZIA

by - 5/01/2019

Autor: Rupi Kaur
Originály názov: The sun and her flowers
Rok vydania: 2019, Lindeni 
Jazyk: Slovenský
Počet strán: 256


Veľká vďaka patrí vydavateľstvu albatros média, ktorý mi knihu zaslali. Tvoja knihovnička sa poteší ak si ju zakúpiš TU


♡♡♡♡♡
keď mi raz bude v bruchu rásť dcérka
budem sa s ňou rozprávať 
akoby už stihla zmeniť svet
rozprestriem červený koberec
po ňom vycupká zo mňa von
plne si vedomá toho
že môže dokázať úplne všetko
pre čo sa rozhodne
♡♡♡♡♡ 


Môj názor, moje pocity


Chcela by som Vás privítať pri dnešnej recenzii, na druhú časť básnickej zbierky Mlieko a med. Táto básnická zbierka číslo dva nesie názov Slnko a jeho kvety. Pohodlne sa usaďte a prajem Vám príjemný zážitok z čítania.  

Popravde sa musím priznať, že neviem kde mám pri tejto začať, pretože aj keď sa mi páčila tak ma aj istou časťou sklamala. Ale asi začneme od toho momentu kedy som ju prvýkrát uvidela.  

Čo ma hneď na začiatku zaskočilo bolo, že pri prvom dotyku tejto knihy mi obálka prišla ako kus kvalitnejšieho výkresu, ktorý  možno udrží knihu pokope ale akýkoľvek nezvyčajný pohyb pri čítaní a pretrhne sa, takže som s touto knihou zaobchádzala až príliš šetrne. Väčšina ľudí sa sťažuje nato, že obálka je biela a rýchlo sa zašpiní, aj keď musím povedať, že áno je to tak ale povedzme si pravdu toto je riziko pri každej knihe a podľa môjho názoru ak s knihou zaobchádzate dobre tak sa jej nič stať nemôže okrem toho, že sa pri tomto materiály trocha viac poprehýna obálka. Toľko k vzhľadu knihy.  

Tak ako aj mlieko a med aj táto zbierka básní je delená na nejaké časti. Keď sa pozriem na ten obsah, tých kapitol tak by som povedala, že autorka sa inšpirovala rastom rastliny. Vädnutie, opadávanie, zakoreňovanie, rast a rozkvitanie. Ku každej z tejto časti /kapitoly sú básne, ktoré súvisia s názvom.  
Ak sa zamyslím nad týmito dvoma knihami tak viac sa mi páčila zbierka Mlieko a Med, pretože pri tejto sa mi viacero básni nepáčilo alebo mi prišlo zbytočných.  
Rovnako aj prvá zbierka aj v tejto nájdeme ilustrácie, ktoré sa mi páčili, a boli zladené s danou básňou.  

Ak po tejto knihe pozeráte a rozmýšľate či si ju prečítať, tak choďte do toho, pretože každý sa v tejto knihe nájde, každý si nájde aspoň päť básní, v ktorých sa nájde a budú naňho sedieť presne na mieru.  
Dovolím si Vám predstaviť niekoľko básní, ktoré sa mne páčili, ktoré som si musela zaznačiť a tým Vám trošku dám priestor aby ste nahliadli do tejto básnickej zbierky.  

♡Celú noc strávila úsilím pričarovať si ťa späť

♡Mohla som byť čímkoľvek na svete no chcela som len byť jeho láskou 
♡Tvoja neprítomnosť je fantómová bolesť 

♡Prečo si odišiel a nechal dvere dokorán otvorené medzi mojimi nohami bol si lenivý zabudol si alebo si ma nechal nedokončenú naschvál 
 
♡Aj keď vedia že tu nie sú nadlho vždy sa rozhodnú žiť svoje životy najsvetlejšie ako sa dá 

♡Tým ktorí k tebe neboli fér želaj čistú lásku a pokoj v duši a pokračuj vpred 

♡Máš toho toľko no stále ti nestačí prestaň si všímať všetko čo nemáš a pozri sa okolo seba na to všetko čo máš 

♡Po operácii mi hovorí aké je bizarné že jej práve z tela vybrali prvý domov jej dieťaťa 

♡Keď ma smrť vezme za ruku budem ťa držať tou druhou a sľúbim ti že ťa nájdem v každom ďalšom živote 

Rada by som sa Vám poďakovala za prečítanie mojej recenzie, dúfam, že sa Vám páčila a zanechala vo Vás nejakú moju myšlienku. My sa vidíme pri ďalšej recenzií a prajem Vám krásny začiatok mája.

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie