SAVIOURS- Kliatba Kortského lesa

by - 7/03/2018

Autor: Mary Roe
Rok vydania: 2018,MAGMA
Jazyk: Slovenský
Počet strán: 190
Prečítané: 6/2018

Úryvok z knihy
 
"Alex, toto však nie je starý zápis, pozri sa na dátum"
22.jún 2018
"Ale veď to je dnes.." Alex bol z toho dosť zmätený. Po chodbe prešlo zopár jeho spolužiakov, ktorí sa na niečom rehotali a on si uvedomil, že bude lepšie pridať sa k svojím novým priateľom ako ostať sám. 



Môj názor, moje pocity


Vítam vás pri novej recenzii na knihu Kliatba Kortského lesa. Tak sa pohodlne usaďte a čítajte. 



Príbeh nám rozpráva o Kortskom lese kde sa zbiehajú vrany a zbierajú tiene. Hmla, ktorá celé storočia zakrýva tajomstvá a pravdu. V tme vyčkávavá zlo, ktoré je schopné zahubiť celé dediny, celú planétu. Pred storočiami ľudia umierali na zvláštne choroby, bez príčiny v lese, doma. Štyri deti- tínedžeri majú túto kliatbu zlomiť a oslobodiť tak Kortský les. Samuel, ktorý sa od strachu skrýva pod posteľou, Vanessa, ktorá rada dbá na to ako vyzerá, Nathan, ktorý si stále číta bibliu a Alex? Ten sa nezaobíde deň bez problému. Ako títo bojazlivý tínedžeri majú zachrániť les? Aj keď v obyčajných tínedžeroh môžu driemať záchrancovia. 



O tejto knihe som do dnešného dňa nepočula a myslím, že by som ju ani sama nevyhľadala. Kniha je znova od našej slovenskej autorky s netradičnou témou.  

No ale poďme k samotnému názoru.  

Od tejto knihy som očakávala taký milý, nevinný príbeh kde sa partia deti rozhodne vyhľadať nejaké dobrodružstvo. Jednoduchý a milý príbeh, ktorý nebude ničím výnimočný. Lenže znova som sa zmýlila a kniha ma milo prekvapila. 

Do knihy sa nebolo ťažké začítať len som mala troška problém si zvyknúť, že príbeh nám rozpráva autorka a tak nemôžem nahliadnuť do myšlienok hlavnej postavy- v tomto prípade hlavných postav.  

Čo musím na tejto knihe vyzdvihnúť, že v knihe sa už hneď na začiatku niečo deje. Možno to nie je rovno záhada, ktorú musia  vyriešiť ale je to naozaj napísané tak, že vás to vtiahne do deja.  

Kniha sa naozaj sama a rýchlo čítala. Bola pútavo napísaná podarilo sa mi doslova žiť tento príbeh s postavami. Ocitla som sa pri nich ako piaty člen a musím povedať, že úplne chápem Samuelov strach z tohto dobrodružstva. Knihu som čítala v noci takže som čakala kedy čo na mňa vyskočí.  

Ale úprimne musím povedať, že tento nápad bol výborný. Autorka zbytočne nerozťahovala dlhé opisy postáv ani prostredia. Všetko bolo ľahko a chápavo napísané. Čo sa mi naozaj na knihe páčilo bolo, že autorka také tie tajomné chvíle, nadprirodzené chvíle napísala tak aby to neopísala celé. Aj keď ma to zo začiatku nahnevalo, že presne neviem čo sa deje teraz som zato rada lebo celé to spravilo taký dojem tajomná. Autorka sa nikdy nevenovala zbytočne dlho nejakej nepodstatnej veci práveže dala vyniknúť tým viac dôležitým. 

Veľmi sa mi páčilo ako autorka z tých štyroch úplne rozličných postáv spravila kamarátov. Je tam vidieť, že aj napriek rozdielom môžu ľudí spojiť jedno jediné dobrodružstvo, udalosť. Aj ako autorka chcela poukázať nato, že ak je človek bohatý tak môže mať aj pravých kamarátov, ktorý za všetkým nevidia len peniaze.  
Celkovo ta kniha budila vo mne taký dojem, že áno páči sa m to, prekvapilo ma to. Hoc je to naozaj tenká kniha, chcela som aby sa sama rýchlo napísala.  
Čo jedine vytknem tejto kráske tak mmi prekážalo, že to všetko sa takto rýchlo vyriešilo.  


Úprimne dúfam, že nejaké to pokračovanie ešte bude a odporúčam aby ste si ju prečítali len tak večer pred spaním alebo vo voľnom čase, pretože dá sa pri nej príjemne zrelaxovať.  


                                                                                    ^Camila

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie