Knižné spolupráce

by - 9/01/2018

Vítam Vás pri dnešnom článku. Ako ste si už z názvu všimli tak dnes sa spolu pozrieme na knižné spolupráce. Často si všímam, že blogeri/bookstagrameri nevedia ako takú spoluprácu nadviazať. Toto bol tiež môj príklad kedy som si to musela zistiť u iných ľudí. Preto som sa z časti rozhodla tento článok napísať. SAmozrejme berte to troška z rezervou pretože to sú moje myšlienky a každý to môže vnímať inak. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte.  



Ako začať?  

V našej komunite knižných blogerov/ recenzantov. Každý koho sa spýtate Vám povie niečo iné alebo sa zhodne s tým čo Vám poradím ja.  

Osobne si myslím, že nadviazať spoluprácu je ideálne až po napísaní minimálne šiestich recenzii a takých dvoch troch mesiacoch blogovania v prípade, že ste si istý, že toto písanie recenzii je to čo vás baví. Ak si nie ste istý tak treba počkať dlhšie.  

 Je dobre si vybrať kníhkupectvo/eshop/vydavateľstvo, u ktorého viete, že nemusíte byť dokonalý (lebo časom sa človek sám zdokonaľuje). Stačí si prezrieť nejaké iné blogy a nejako si vybrať.  

Osobne si myslím, že na takú tu začiatočnú spoluprácu stačí kníhkupectvo mega knihy. Vyberiete si knihu aká sa Vám páči (prípadne ju vám vyberú oni). Tým, že toto kníhkupectvo zasiela jednu knihu ročne si myslím, že je vhodné na vyskúšanie.  

Ale rada by som prešla k veci. Stačí ak si zobrazíte ich stránku, dáte si zobraziť kontakty a nájdete ten správny email. Zvyčajne to sú infomaily 

Čo napísať do emailu? Keďže nás slušne vychovali tak by bolo vhodné pozdraviť, predstaviť sa (prípadne niečo o sebe napísať-to je individuálna časť ale je to slušnosť), napísať dôvody prečo práve chcete s nimi spolupracovať a na koniec dať odkaz na váš blog alebo kam píšete recenzie. Poďakujete za odpoveď poprajete pekný deň a už len čakáte na odpoveď.  

Ako to všetko prebieha?  

Každá spolupráca je iná a každá spolupráca ma iné podmienky. Asi nemusím povedať, že vy dostanete knihu a musíte do nejakého času napísať recenziu. Buď do 30 dní, na konci roka všetky recenzie, ďalšia kniha až po recenzii.. Je naozaj veľa individuálnych podmienok, ktoré treba dodržiavať a udržať si aj dobrý vzťah s danou osobou, s ktorou komunikujete.  
Jednoducho stačí dodržiavať podmienky a všetko bude fungovať.  

Čo všetko to obnáša?  

Teraz asi poviem v mene všetkých blogerov, že väčšina ľudí si myslí, že sú to len knihy zdarma, pre ktoré nič nerobíme len zbúchame pár riadkov. Je pravda, že existujú aj taký ľudia (na nikoho nenarážam lebo som sa s takou osobou ešte nestretla).
  Ale nie je to len o tom, že knihu dostaneme zdarma. Ako som spomínala tak všade je iná doba na prečítanie knihy. Ale tým blogerom, ktorých to baví a záleží nám nato tak to nie je záležitosť niekoľkých minút.  

Prečítanie knihy trvá nejaký ten čas, všetky tie pocity, dôležité informácie, ktoré si musíme v hlavičkách uchovať. Napísanie recenzie dá zabrať nejaký ten čas- mne osobne to trvá tak hodinku a dlhšie. Tiež treba venovať čas foteniu knihy (Tí, ktorý fotia).  
Všetkému treba venovať čas, veľa času. Takže to nie je len záležitosť desiatich minút ako si ľudia myslia.  

Výhody a nevýhody spoluprác 

Výhoda je- asi každému známe-že dostávame knihy za, ktoré neplatíme. Väčšinou sú to novinky alebo knihy, ktoré si vyberieme my.  

Rovnako tu je aj nevýhoda, že ak nám knihu vyberá dané kníhkupectvo tak sa nám často stáva, že nás kniha nebaví a treba sa nútiť do čítania.  

Ďalšia nevýhoda je asi to, že ak máte nabitý program či už cez letné prázdniny alebo Vianoce, čítacia kríza tak sa stáva, že nestíhate čítať- hlavne keď je veľa spoluprác alebo kníh na spoluprácu.

Asi je tu viac nevýhod ako výhod takže ak napíšem, že spoznáte skvelých ľudí popri spolupráci tak je to úžasne.  

Ďalšia výhoda je, ktorá záleží na danom kníhkupectve, ktorý Vám dajú radu alebo vzor ako si spoluprácu predstavujú ale zároveň je to aj nevýhoda ak máte vlastný štýl písania. Ale poväčšine sa dá s nimi dohodnúť.

S kým sa oplatí naozaj spolupracovať?  

Rada by som k tejto podkapitole povedala,že sú to buď moje názory s dannou spoluprácou alebo názor, ktorý som si vytvorila z pozorovania danej spolupráce.

Ja osobne neodporúčam spoluprácu s knihy pre každého, s ktorými to bolo naozaj ťažké a sem to písať naozaj nechcem takže ak náhodou chcete vedieť dôvod, kontaktujte ma na emaily alebo soc. Sieti 

Spolupráca, ktorú odporúčam je albatros média, kde si vyberáte každý mesiac z noviniek- či už našich alebo zahraničných.  

Spolupráca číslo dva, ktorej fandím je eshop pre školy kde sú naozaj skvelé podmienky a osoba, ktorá ma na starosti moju spoluprácu je úžasná a milá. 
  
Spolupráca, ktorá sa vyplatí už len vďaka skúsenostiam a milému a chápavému personálu je Panta Rhei 

Slovart- Vydavateľstvo, s ktorým spolupracujú len tí najlepší ako počúvam je tiež skvelé ale dostať spoluprácu s nimi je naozaj ťažké.  
Samozrejme je xy kníhkupectiev/eshopov/vydavateľstiev, s ktorými musí byť skvelá spolupráca ale stačí len napísať a čakať.  



Dúfam, že sa Vám tento článok páčil a my sa opäť vidíme pri ďalšom sobotňajšom článku. 

 

You May Also Like

2 komentárov

  1. Ahoj. Tento článok je presne to, čo som potrebovala:) Chcela som sa ťa ešte spýtať jednu otázku. Kedy si myslíš ty, že je správny čas o požiadanie spolupráce? Chcela by som to skúsiť, no neviem. Na blogu totižto som dosť aktívna, ale stále nemám žiadnych sledovateľov. Myslíš, že aj to sa ráta?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj, myslím si, že ten správny as sa určiť nedá. Myslím, že záleži natom kedy sa ty nato cítiš a kedy sa budeš nato cítiť pripravená ❤🌸

    OdpovedaťOdstrániť

Nahlásiť zneužitie