Vrania šestka

by - 8/24/2018

Autor: Leight Bardugo
Originálny názov: The Six of Crows
Rok vydania: 2017,Slovart
Jazyk: Slovenský
Počet strán: 488
Prečítané: 8/2018

Úryvok z knihy 

"Kazovy došli triky." Šklbnutím otvorila vrecko. "Ale mne nie." 
"Nina, prosím," žobronil Matthias. Tie isté muky na jeho tvári videla v ten deň v Ellingu, keď si myslel, že ho zradila. Istým spôsobom robila to isté aj teraz, zase ho raz opúšťala. 
"Päť...." 
Prvá dávka bola najsilnejšia, nehovorili to tak? Opojenie a sila sa už nedali znova dosiahnuť.Bude po nej bažiť po zvyšok života. Alebo bude silnejšia ako droga.


Môj názor, moje pocity


Vítam Vás pri novej recenzii. Dnes sa spolu pozrieme na dlho očakávanú recenziu na knihu Vrania šestka. Tak sa pohodlne usaďte a čítajte.  


Príbeh nám rozpráva o šiestich zúfalých a pokútnych indivíduí, ktorých si najali na ťažkú a priam nesplniteľnú úlohu storočia. Aj keď sa zdá, vlámať sa na Ľadový dvor a oslobodiť jedného väzňa je jednoduché- až nato, že Ľadový dvor je nedobytná vojenská pevnosť. Väzeň, ktorého s Kaz a jeho banda (gang) rozhodnú oslobodiť je známy vedec, ktorý švihom ruky dokáže rozpútať magickú spúšť na celej zemi pomocou griš. Členovia Vranej šestky musia prežiť aby si vyzdvihli svoju odmenu- neskôr aj minuli. Vrania šestka sa nedá zastaviť- Kaz, Jasper, Inej, Nina, Wylan, Matthias majú čo robiť aby sa nepozabijali ešte len pri plánovani plánu. No všetko by to mali zmáknuť.  



Na začiatok by som rada povedala, že k tejto knihe som bola vedená už asi pol roka s tým, že si ju musím prečítať a s tým ako ju budem milovať a ako budem milovať Kaza. A nerada to píšem ale moje očakávania to nenaplnilo. Aj keď áno Kaza milujem.  


Od tejto knihy som očakávala naozaj veľa, krásny a pútavý príbeh, kde sa bude
diať naozaj na každej strane niečo- preto to moje očakávania nenaplnilo a dosť dlho som sa snažila túto tehličku dočítať no ale úspešne sa mi to podarilo a asi posledných 200 strán som sa do toho naozaj zamilovala.  

Rada by som sa Vám zdôverila, že som si Kaza predstavovala oveľa staršieho a nie tak mladého- nie som si istá či to bolo na začiatku spomenuté ale ak áno tak som akosi nedávala pozor ako v polovici knihy.  A predsa bol Kaz niečím výnimočný čím si ho zamilujete a musíte ho milovať. Taktiež môj ďalší favorit bola Nina- už len kvôli tomu menu a kvôli tomu, že byť ako ona-mať konkrétnu jej vlastnosť by bolo skvelé aspoň v mojom prípade. Vlastne každého z Kazovej skupinky som milovala až na Matthiasa ale ta láska prišla časom.  

No ale naspäť k deju. Aj keď sa to bude troška biť s tým, že som od toho čakala viac tak naozaj sa mi páčil štýl akým autorka píše, naozaj to bolo pútavo písane (u mňa ta druhá polovica knihy), kedy som to čítala naozaj unavená a druhej ráno s tým, že som sa nevedela odtrhnúť.  

Občas som sa strácala v tom čo sa kedy deje ale to spôsobila moja nepozornosť. Čo sa mi neskutočne páčilo bolo, že autorka presne vedela kedy čo ma napísať aj keď nakonci mi to prišlo skôr, že potrebovala nejako skomplikovať zápletku ale páčilo sa mi to (páčilo sa mi to budeme v tejto recenzii čítať/počuť ešte veľakrát). A musím sa priznať, že okrem citov hlavných postav som v tejto knihe nemala poňatia ako sa čo vyvinie- čo je mimochodom úžasne.  

Asi rovno prejdem k tej polovici, ktorú som dávala pozor, a ktorú som milovala. A presne v tej polovici som si uvedomila,  že už viem o čom každý rozpráva a čím je táto kniha skvelá a dovolím si povedať aj výnimočná. Neviem z akého dôvodu som v knihe očakávala taký ten náznak lásky- viac ako náznak (niečo ako v dvore z tŕňov a rúži). Čo sa mi viac menej nesplnilo ale zároveň aj splnilo? Je to ťažké povedať. 

 Keď tak nad tým rozmýšľam asi som si túto knihu zamilovala. Rada by som povedala, že ak Vás začiatok tejto knihy nechytil tak ako mňa tak nezúfajte druhá polovica Vás chytí za srdiečko.  A ak nie tak ak máte radi knihy s mapami tak tieto budete milovať. Takže máte xy dôvodov prečo tú knihu milujem ja a prečo môžete aj vy.  

A týmito slovami by som túto recenziu aj rada ukončila pretože ja tú knihu naozaj, že milujem a jednoducho toto by si mal prečítať každý či už sa Vám páči tento žáner alebo nie choďte do toho už len kvôli Kazovy.  


Za recenzný výtlačok sa chcem poďakovať kníhkupectvu Panta Rhei, ktorí mi ju zaslali a zakúpiť si ju môžete TU. 





You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie