Slunce je také hvězda

by - 8/19/2018

Autor:Nicola Yoonová
Originálny názov: The Sun Is Also a Star
Rok vydania: 2018, COOBOO
Jazyk: Čestina
Počet strán: 320
Prečítané: 8/2018

Úryvok z knihy

Trvá jí to a já si nemůžu dovolit schůzku zmeškat. Přemýšlím, že bych něco řekla, ale nechci ji rozzlobit. Nejspíš svou práci nenávidí. Nechci jí dát záminku, aby mě zdržela ještě víc. Znovu ke mně krátce vzhlédne, ale nedá nijak najevo, že by mě poznávala, i když sem chodím denně už celý týden. V jejích očích jsem jenom další bezejmenný obličej, další žadatel, další někdo, kdo od Ameriky něco chce.


Môj názor, moje pocity 


Vítam Vás pri novej recenzii. Dnes sa spolu pozrieme na knihu Slunce je take hvezda. Tak sa pohodlne usaďte a čítajte.  


Príbeh nám rozpráva o Natashi a Danielovy. Natasha sa aj s rodinou pred rokmi presťahovala do Spojených štátov no teraz im hrozí, že ich vyhostia. Natasha verí na fakty a vedu- nikdy nie na osud a sny, ktoré sa nikdy nesplnia. Nie je ten typ dievčaťa čo sa zamiluje do chlapca na prvý pohľad. Daniel sa narodil v Spojených štátoch ale pôvodom je Kórejec. Daniel tiež nie je ten typ, ktorý sníva o veciach, ktoré sa nesplnia ale keď stretne Natashu zabudne na všetko čo si doteraz myslel. Niečo ho núti veriť, že im osud prichystal spoločnú cestu.  


Ako si v každej recenzii môžete prečítať tak  táto kniha je výnimočná tým, že je to len jeden jediný deň. Takže tento fakt preskočíme a prejdem k môjmu názoru.  

K tejto knihe ma prilákala obálka, ktorá sa mi naozaj páčila a nakoniec ma dostal aj obsah- takže som si povedala, že túto knihu jednoducho musím mať. Keď mi kniha po dlhom čakaní dorazila domov už som si nebola celkom istá, že som spravila dobre rozhodnutie. A tak som túto knihu odkladala na neskôr a neskôr až som sa k nej teraz dostala a ľutujem jediné, že som tak dlho čakala kým som si to prečítala.  

Zo začiatku som mala chaos v tom čo sa v knihe deje keďže som si nevedela zvyknúť na ten formát kapitol- Daniel, Natasha a nejaké doplnkové kapitolky. Ale po nejakých 50-60 stránkach som sa do toho začítala už v tom bol poriadok.  

Už zo začiatku ma zaujímalo ako to asi autorka spracovala a či to nebude príliš nudné na jeden deň. Ale všetko ako som zistila autorka dokonale premyslela a dokázala si udržať moju pozornosť.  

Páči sa mi myšlienka autorky spraviť z nemožného možné- z vedy a faktov spraviť lásku s osudom.  

Zo začiatku som čakala, že to bude kniha plná faktov a nových vedomostí. Celé takéto v tom vedeckom štýle ale bol to presný opak. Ako ste si vyššie mohli prečítať tak Natasha a Daniel neboli pôvodom Američania a obaja mali iný pôvod.  

Kniha je naozaj ľahko, krásne a prehľadne písaná a samozrejme zaujímavá. Tak ako som sa do nej rýchlo začítala tak mi ten príbeh aj rýchlo skončil. Priznám sa, že tesne pred koncom keď sa situácia troška skomplikovala som nahliadla pár stránok dopredu čo som nemala lebo som túto časť knihy nečakala aj keď som sa k nej normálnym čítaním dostala modlila som sa aby táto kniha mala nejaký epilóg.  

Aj keď som od začiatku mala pocit, že niektorá z hlavných postav zomrie- čo nepoviem či sa tak stalo- tak som si knihu užila a naozaj sa mi páčila a ja ju odporúčam asi každému, kto si chce oddýchnuť pri čítaní ale prežiť cestu osudom, ktorou sa vydal Daniel. 



Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu albatros média, ktorí mi knihu zaslali. Zakúpiť si ju môžeš TU. 


  

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie