Zelená ako smaragd

by - 9/27/2018

Autor: Kerstin Gierová
Originálny názov: Smaragdgrün
Rok vydania: 2013, COOBOO
Počet strán: 416
Jazyk: český
Prečítané:  9/2018


Úryvok z knihy

„Zamiloval jsem se do tebe.“Gideon to řekl naprosto vážně a díval se mi přitom zpříma do očí. A já na něj civěla a věřila mu každé slovo! Znovu mi začaly téct slzy a skoro jsem neslyšela, co Leslie říká. „… ale doufám, že je to pořádně dlouhý dopis nebo něco jako deník, v kterém ti tvůj dědeček vysvětluje všechno, co ti ostatní zamlčeli, a možná ještě trošku víc. Pak už bychom nemusely tápat v temnotě a mohly konečně vymyslet nějaký pořádný plán…“



Môj názor, moje pocity


Príbeh nám rozpráva o šestnásť ročnej Gwendolyn, ktorá ma tú možnosť, že môže cestovať v čase. Ale načo je cestovanie v čase keď ma zlomené srdce? Všetko nasvedčuje tomu, že Gideon jej vyznal lásku len na žiadosť Saint Germaina aby Gwen slúžila lóži a súhlasila s jej úlohami. Ale aj napriek všetkým udalostiam sa však stane niečo nečakané čo s Gwendolyniním svetom zatočí a vštko je hore nohami. Gwen a Gideona čaká kopec úloh do minulosti, menutov, parochní, šiat a prenasledovania aby sa naplnila úloha vnútorného kruhu lóže.  



Na túto poslednú časť som sa tešila neskutočne dlho a keď sa mi konečne dostala do rúk tak som sa ani za nič nevedela do nej začítať. Stále som to len odkladala a odkladala až nakoniec som sa začítala a pretočila som poslednú stránku s pocitom, že sa znova lúčim s knižnými postavami, ktoré mi prirástli k srdiečku.  

Nie som si istá či som to spomínala ale spravila som chybu, že som najprv videla film a tak si prečítala knihu. Už len z dôvodu, že obe príbehy sa veľmi líšia ale aj že sa mi pretú myšlienky a dej- kde sa čo stalo.  

No ale aj napriek tomuto všetkému som si túto knihu a najmä Xemeriusa zamilovala, pretože on tejto knihe dodával taký ten šmrnc a celú knihu oživil už len tým aký bol miestami otravný čo bolo, že naozaj och. Ale je to jedna z dvoch možno troch postáv, ktoré milujem.  

Čo sa týka Gwendolyn tak ju som prvé časti mala veľmi rada viac menej ju mám rada aj v tejto časti sále asi nie až tak veľmi. Pravdaže mi jej bolo ľúto v niektorých situáciách, ktoré boli naozaj, že zarážajúce ale miestami mi prekážalo jej správanie kedy som sa chytala za hlavu a pýtala sa prečo.  

No a potom tu je Gideon, ktorý je neskutočný idiot tým jeho správaním a tou jeho falošnosťou a oddanosťou k nesprávaným ľuďom a potom tou jeho úprimnosťou a obetavosťou. Jednoducho táto postava mala u mňa až príliš veľa vlastností. Samozrejme, že ako postavu som ho mala rada ale aj tak by si zaslúžil pár faciek.  

Týmto by som ukončila časť s postavami a troška vyjadrila názor na dej a celkový príbeh. Ako asi viete tak mám neskutočne v láske túto autorku tým ako píše a naozaj nesklamala ani teraz. Síce sa mi zdalo, že tých 400 strán bolo veľa ale nejako to ani neprekážalo.  
Znova musím podotknúť, že mi tam chýbal Epilóg.  

Viac menej sa tam každú chvíľu niečo dialo, občas som mala chuť knihu zatvoriť alebo nad ňou zavrieť oči od únavy ale nesklamalo ma to. Naopak ma to prekvapilo, že sa to vyvinulo inač ako vo filme a dovolím si povedať, že žili šťastne až kým nezomreli. 

Za knižný výtlačok sa chcem poďakovať eshopu preskoly.sk, ktorí mi knihu zaslali. Kúpiť si ju môžeš TU




You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie