Upírska Akademia

by - 12/25/2018

Autor: Richelle Mead
Originálny názov: Vampire Academy
Vydavateľstvo: Domino
Jazyk: Český
Prečítané: 3-5/2018

Úryvok z knihy 
 
Ten Dimitri, kterého znám ... ten který padl ... ten Dimitri by mi řekl, že chce být semnou, protože mě miloval. V tomhle žádná láska nebyla. Usmála jsem se na něj. Sklonila, políbila jsem ho jemně. Patrně myslel, že jsem to udělal z toho důvodů, jako jsem vždycky dělala z touhy. Po pravdě řečeno, byl to polibek na rozloučenou. Jeho ústa odpověděl na moje, rty měl teplé a dychtivé. Držela jsem se polibek trochu déle a to jak v boji proti slzám, které mi unikaly z očí a taky abych ho uklidnila do nic netušícího stavu. Moje ruka sevřela nohu ze židle, kterou jsem skryla v kapuci. Nikdy nezapomenu na Dimitriho pro zbytek mého života. A tentokrát, jsem chtěla zapomenout co jsem se od něj naučila. S rychlostí, ikdyž jsem nebyla připravena, jsem vyrazila a vrhla kůl přes jeho hruď.




Môj názor, moje pocity 


Vítam vás pri novej recenzii. Tentokrát som sa rozhodla napísať recenziu na celú sériu kníh. Pôvodne táto recenzia vzniknúť ani nemala ale potrebujem nejako ukončiť túto kapitolu knižného života, a úprimne dúfam, že táto recenzia mi pomôže. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte. Chcem upozorniť, že recenzia môže obsahovať spoilery. 


Príbeh nám rozpráva o Dhampýrke Rose a jej kamarátke princezne Lisse, ktorá je len tak mimochodom Vampýrka. Rose je strážkyňa Lissi - zatiaľ v štúdiu strážkyne, ale pre ich "dar" m Rose chrániť Lissu po maturite – no a potom tu sú Strigoji - títo su pochopiteľne zlý vampýri. Lissa a Rose sú najlepšie kamarátky už od škôlky a spolu prežívajú rôzne dobrodružstva, ktoré na nich po celú túto sériu číhajú.  



Myslím, že toľko by aj na začiatok stačilo k samotnému obsahu knihy. A teraz poďme k môjmu názoru na túto sériu.  

Hmm.. Je mi ťažko začať keďže táto recenzia vzniká po skoro mesiaci keď som ju dočítala, a áno stále sa neviem zmieriť s tým, že skončila.  

Upírsku akadémiu som prvýkrát čítala ešte na základnej škole. Musím povedať,
že ma vtedy bavila ale z nejakého dôvodu som ju nedočítala a po pár rokoch som tieto knižočky znova vytiahla z poličky a prevetrala ich stránky až príliš rýchlo. No a znova som začala čítať tento príbeh. Áno vedela som síce čo sa stane ale veľa veci ma prekvapili – znova - keďže som na ne zabudla po tak dlhom odlúčení. A teraz keď som túto sériu čítala tak som sa zamilovala, doslova a do písmena som to zhltla- moje dni sa skladali len z knihy, jedla a spánku. 

 Žila som príbehom Rose, žila som jej životom, jej príbehom, jej emóciami, všetko čo sa jej dialo sa dialo aj mne. Dlho sa mi nestalo, že som knihu a príbeh vnímala takto a po dočítaní som mala slzy v očiach a nechcela som uveriť tomu, že sa to skončilo. Po dočítaní poslednej stránky a po zatvorení samotnej knihy som mala pocit akoby časť mňa odišla spolu s Rose.  

Musím povedať, že na tejto autorke zbožňujem ako sa celý dej nič skoro nedeje ale aj tak vás dokáže prinútiť to čítať a posledných sto stránok buuum napíše niečo čo vám nedá spať. Áno uvedomujem si, že nie pre každého bola táto séria tak emočne dokonalá a vyčerpávajúca ako pre mňa ale každý máme iný  genetický materiál. A asi neexistuje väčší blázon do upírov ako som ja.

Počas týchto častí, počas príbehu Rose, Lissy, Christiana, Dimitrija sa mi v tele vystriedalo toľko emócii, že sa čudujem, že jedná osoba to zvládne. Jednu stránku plačem druhú sa zrazu smejem. Ale myslím, že najhoršie obdobie pre mňa prišlo po tretej knihe, možno štvrtej, kedy sa Rose rozhodla na jednu svoju úlohu. Myslím, že to bola štvrtá časť a vtedy som nevedela, či mám plakať alebo sa radovať z toho, že istým spôsobom, svoju úlohu splnila- polovicu úlohy. Ak sa nad tým zamyslím, bola som chodiaca bomba, ktorej každú chvíľu buchnú v tele všetky tie emócie.  

Ako sa tak teraz pozerám na tie šesť zlatíčka tak sa musím priznať, že mi veľmi chýba a mám chuť si ich čítať znova a znova dookola a ak by to aj bolo možne tak sa do nich teleportujem. Alebo rovno do Rose, ktorá sa stala mojou fiktívnou kamarátkou a veľkým vzorom v istých veciach. Obdivujem ju zato aká je a autorku zato akú postavu vytvorila.  

Teraz asi prejdem k spoilerom, takže ak si knihu nečítala a máš to v pláne tak si prečítaj len ďakovné slova na konci.  

Som nadšená, že si môžem vyliať srdiečko úplne bez toho aby to niekomu prekazilo čítanie. 

Ja nechápem, prečo ma autorka takto mučila celý ten čas od kedy si Rose a
Dimitrij priznali city. No hlavne Dimitrij. Neverím tomu, že konečne keď mohli a našli spôsob byť spolu tak sa stalo veľke buum a z Dimky sa stal Strigoj, áno vedela som, že sa spraví abrakadabra a z Dimky bude zasa dhampýr ale neskutočne ma štvalo, že autorka ich lásku prejavila a nejako ďalej posunula až v poslednej časti. Pretože jediné čo som chcela bolo aby Rose konečne bola šťastná. A chcela som tu ich lásku prežívať s nimi a dlhšie.

Aj keď nechápem ako mohli len tak z ničoho obviniť Rose no som rada, že to autorka uzavrela tým, že Rose a Dimka boli spolu. 
Á.. Áno už viem. Bola som neskutočne sklamaná keď prišli o svoje puto. Celý príbeh som žila s ich putom, vnímala ho ako Rose, brala som to ako ich súčasť a oni jednoducho oň prišli? Áno uvedomujem si, že to pre ne dve bolo dobré ale ja proste bola som nato zvyknutá, že proste Rose vie o Liss 

Koniec spoilerovej časti



No každopádne by som rada túto recenziu ukončila aby to nebolo až príliš dlhé aj keď nato je už asi neskoro. Chcem sa poďakovať tým z vás, ktorý to so mnou a mojimi pocitmi dočítali až do konca. Určite ste si všimli, že pre mňa táto recenzia bola dôležitá a už kvôli sebe alebo kvôli vám som vám chcela napísať čo cítim k tejto knihe-sérii. Takže ďakujem ešte raz tým čo to dočítali a ak ma náhodou niekto iný názor tak ho akceptujem ale ten môj sa jednoducho nezmení k tejto láske- ako som spomínala, každý máme iný genetický materiál.  

Takže majte sa a prajem krásny dník a určite o tejto sériu na blogu ešte budete počuť. 

                                                   
                             

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie