Emma, faun a zabudnutá kniha

by - 3/17/2019

Autor: Mechthild Gläserová
Originálny názov: Emma, de Faun und das vergessene Buch
Rok vydania: 2019, COOBOO
Jazyk: Slovenský
Počet strán:335

Veľká vďaka patrí vydavateľstvu albatros média, ktorý mi knihu zaslali. Vaša knihovnička sa poteší ak si ju zakúpite TU

♡♡♡♡♡
To, čo dom zaznamenala, sa stalo. Rovnako ako bozk doktora Meistra a pani Berkenbeckovej, ktorý som predtým zapísala do kroniky. Jedno i druhé bolo príliš šialené na to, aby to bola skutočná náhoda. Keďže som nebola veľmi dobrá v predvídaní veci, minimálne nie takýchto bizarných, zostávalo iba jedno vysvetlenie. Hoci sa zdalo byť nemožné, až nereálne.
♡♡♡♡♡ 

Môj názor, moje pocity 

Chcela by som Vás privítať pri novej recenzii na knihu, ktorá nesie názov Emma, faun a zabudnutá kniha. Pohodlne sa usaďte a prajem príjemný zážitok z čítania. 


Príbeh nám rozpráva o Emme, ktorá navštevuje internátnu školu, ktorá sa nachádza na Stolzenburgskom zámku. Jedného dňa sa  Emma rozhodne upratať internátnu knižnicu ale pri upratovaní nájde starý zápisník. Najprv si myslí, že ide o akúsi kroniku. Pomaly zisťuje, že to nebude asi len nejaká obyčajná školská kronika ale kronika, do ktorej keď niečo zapíše tak sa stane skutočnosťou. Emma sa rozhodne troška poopraviť život na zámku. Nič sa nedeje. Zisťuje, že nie je jediná kto kroniku používal. Napríklad mladá Angličanka, ktorá si koncom 18 storočia zaznamenala rozprávku o faunovi a neskôr sa stala úspešnou spisovateľkou. Alebo tiež aj Gina, ktorá pred štyrmi rokmi zmizla, keď zverila kronike svoje tajomstvá. Do toho sa zamieša aj Ginin brat Darcy, ktorý verí, že Gina stále žije čím spôsobí dokonalý chaos, pretože Emma a Darcy sa v láske veľmi nemajú- teda aspoň to si myslia.  

 ♡♡♡♡♡
Tentokrát som sa pustila do tejto milej knihy, ktorá ma byť spracovaná ako Pýcha a predsudok pre tínedžerov. Keďže som originálnu Pýchu a predsudok nečítala tak som sa rozhodla dať tomuto šancu, samozrejme aj vďaka tomu, že ma zaujal obsah tejto knihy.   

Zo začiatku ma táto kniha veľmi neuchvátila, a prejsť začiatkom mi prišlo celkom zdĺhavé ale ten úvod do tejto knihy netrval dlho a do knihy som sa začítala aj keď nemôžem povedať, že som bola priklincovaná do tohto príbehu- tak aj tak sa mi páčil a bolo to také oddychové.  
Rovnako mi to na začiatku pripomínalo knihu Princezná v utajení, kvôli tomu kde sa ten príbeh odohrával a ako to prebiehalo čo sa týka štipendií a tých bohatších rodín, ktoré si môžu dovoliť aj to čo ľudia so štipendiom nie. Ale netrvalo dlho a neprikladala som tomu veľkú váhu, pretože príbeh sa odohrával úplne iným smerom.  

Príbeh bol veľmi jednoducho písaný a príjemne sa pri tom oddýchlo a celkovo táto kniha vo mne  vzbudila taký ten príjemný pocit.  Asi do poslednej stránky som menila svoje závery o tom čo sa v tej veľkej záhade deje a kto za tým všetkým vlastne stojí. Ale aj napriek tomu musím tiež povedať, že som v knihe našla niekoľko časti, pri ktorých bolo zaujímavejšie všetko len nie písmenka a vety v knihe. Ale našťastie týchto častí nebolo až tak veľa. Teraz príde kritika a pochvala zároveň, veľmi sa mi páčilo ako boli spracované zápisky z denníku/kroniky myslím tým grafický, a vyzeralo to tak pekne reálne ale čo mi prekážalo akým písmom boli niektoré časti tejto kroniky písane, veľmi ťažko sa mi čítali niektoré písmenka ale dalo sa to zvládnuť takže žiadny vážny problém nie je.  

Postava Emmy, mi prišla veľmi sympatická, taká veľmi milučká, zvedavá a podľa mňa aj celkom múdra. Aj keď sa miestami správala ako tínedžer ale myslím si, že to k tomu patrí. Čo musím k Emme ešte povedať je, že nevie prijať lásku od niekoho iného ako bolo v určitej časti knihy spomenuté a celkovo sa mi nepáčilo ako sa v tej danej chvíli zachovala ale nakoniec to malo dobrý koniec a odvážila sa na niečo čo nikto nečakal.  

Darcy. Na začiatku sme veľmi kamoši neboli, pretože sa mi nepáčilo ako sa správal. Bol celkom dosť namyslený podľa z môjho uhla pohľadu. Proste ja chcem spať a vy choďte preč z knižnice. Proste správanie asi typického študenta, ktorý žije v bohatej rodinke. Ale neskôr, a asi aj vďaka kronike sa troška spamätá a jeho správanie je predsa o niečo príjemnejšie. Ale samozrejme, že ma ako postava prekvapil svojím rozhodnutím, ktoré som od neho asi nečakala.  

Keď sa nad týmto príbehom naozaj, že poriadne zamyslím tak sa mi páčil a celé to malo taký ten pozitívny nádych, takej záhady a tajomstva aj keď možno by sa to dalo predvídať čo sa tam udeje ale ja som do poslednej stránky nemala poňatia a upodozrievala som každého na kom mi niečo nesedelo.  
Ak by som Vám mala knihu odporúčať, tak Vám ju odporúčam, pretože si pri nej oddýchnete, zasmejete sa, uvoľnite svoju fantáziu a svoje mladšie ja. Táto kniha si myslím, že stojí zato aby ste si ju prečítali, pretože príbeh je krásne spracovaný a myšlienka toho je zaujímavá.   

Rada by som Vám poďakovala za prečítanie mojej recenzií, dúfam, že sa Vám páčila a zanechala vo Vás nejakú myšlienku. My sa čoskoro vidíme pri ďalšej recenzií ale zatiaľ si užívajte tieto slnečné marcové dní. 

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie