THE TRUE ABOUT Luckylady.stories

by - 4/19/2020



Vítam Vás pri dnešnej časti "The True About", v ktorej nám na niekoľko otázok odpovedala Luckylady.stories. Takže sa pohodlne usaďte a prajem Vám príjemný zážitok. 

Niečo o Luckylady.stories


Ahojte, moje meno je Monika (na Instagrame ma však ľudia volajú – Gizka, Minca a Lucka). Čítam odmalička, ale mala som obdobie – 7 rokov, kedy som neprečítala ani jednu knihu. V čase, keď píšem tieto riadky, mám 24 rokov. Blogovaniu sa venujem od strednej školy, vždy ma to cez leto chytilo, a hneď ako prišiel september, to aj skončilo. Takto to pokračovalo stále dookola. Až som si založila Bookstagram, pri ktorom som zatiaľ vydržala najdlhšie







1. Čo bolo hlavným dôvodom prečo si sa rozhodla založiť bookstagram / blog, tvoje pocity z prvých postov a tvojho pôsobenia na bookstagrame? (Čo si čakala prípadne čo ťa sklamalo v začiatkoch)
 
Hľadala som cestu, ako by som mohla niečím do spoločnosti prispieť, v čom som dobrá a čo mi vlastne ide. Zároveň som v tom čase začala znova čítať a hľadala som stránky, weby, portály, chaty, kde by som sa o knihách mohla s ľuďmi porozprávať. No nič som také nenašla. Až na Instagrame. J

Moje pocity z prvých postov boli dobré, myslela som si, že wau aké krásne fotky fotím (teraz s odstupom času ich vidím triezvo, boli hrozné). 

V začiatkoch ma nie že sklamalo, ale dosť odradilo to, keď som ešte nevedela presne ako, čo funguje a chcela som sa zapojiť do súťaže u nemenovanej bookstagramerky. Prekvapilo ma, akú príliš veľkú dôležitosť prikladala unfollowom aj v príbehoch a trvalo dosť dlhú dobu, kým som sa k jej profilu opäť vrátila. Odvtedy mám aj taký "blok" pred väčšími bookstagramermi.


2. Čo považuješ za najväčší úspech na bookstagrame / blogu?(spolupráca, dosiahnutie nejakého čísla a pod.) 

 Nepovažujem spoluprácu za výdatný úspech, pretože povedzme si pravdu, dnes spoluprácu môže mať každý BK, ktorý sa trochu snaží. Úspech by možno bol, keby je to spolupráca s Martinusom alebo Panta Rhei. Čísla ma zaujímajú, ale nie až natoľko. 

Za najväčší úspech na bookstagrame považujem spätnú väzbu od ľudí, nespočetne veľa pozitívnych správ, ktoré mi prichádzajú dennodenne. Fakt, že som si našla skupinku ľudí, s ktorými sa rada porozprávam o všetkom možnom a za to, že bavím toľko ľudí. Nikdy som si nemyslela, že moje hovorené storky bude niekto rád pozerať.


3. Koľko času venuješ bookstagramu / blogu, čo všetko si tomu „musela obetovať“ ? Myslíš, že si to ľudia uvedomujú, koľko času nato je potreba? 

(napr: čas na pripravenie fotky, čas na natočenie storky, napísanie článku / recenzie, čas, ktorý by si trávila namiesto písania niekde s priateľmi a pod.)



Bookstagramu venujem veľmi veľa času. Algoritmus Instagramu nepustí, a pokiaľ chcete niečo dosiahnuť, musíte byť aktívni a to každým možným spôsobom. 30 % tvorí čítanie kníh, 10 % vydávanie recenzií a 60 % trávenie času a interagovanie s ľuďmi na Instagrame.

Nemyslím si, že si to ľudia uvedomujú, pretože pokiaľ sa venujete 80 % knihám a Instagrame 20 %, tak vyzerá aj vaša aktivita a váš úspech na Instagrame. Akonáhle len na chvíľku vypadnete z toho kolobehu, začínate ,,skoro odznova“.



4. Mala si už niekedy pocit vyčerpania z bookstagramu, kedy si sa snažila byť aktívna, všetko vydávať pravidelne až prišiel ten deň kedy si to nezvládala, nestíhala, bola z toho v strese, bavilo ťa to čoraz menej, očakávania boli iné ako si chcela?

Niekedy mám pocit, že už nemám takú kapacitu, aby som mohla na všetko reagovať, čo ma na druhej strane veľmi teší (potrebovala by som sekretárku :-D). Ale pocit vyčerpania som nemala, čitateľskú krízu ešte tiež nie (klop-klop), stále sa držím pravidelnosti, lebo opäť – algoritmus nepustí.
Zo začiatku som sa bála, či to vôbec budem stíhať, či budem stíhať čítať...ale dnes vôbec nie som v strese, ľudia, ktorí chcú, si na ten post/storku počkajú. Nerobím to preto, aby som si pridávala ďalšiu dávku stresu, práve naopak, aby som si oddýchla, odreagovala sa. Stresovať sa môžeme doma, v škole, v práci, ale nie na Instagrame. 


5. Ako by si riešila situáciu ak by nad niečím sedíš niekoľko hodín, dávaš do toho maximum, zverejníš to ale spätnú väzbu nedostaneš alebo len vážne maličkú? (Brala by si to vážne, trápila by si sa alebo by si to nechala tak, s tým, že nabudúce spravíš preto viac?)

Premýšľala by som nad tým, ako tú spätnú väzbu získať, ale vlastnou hlavou a nie kopírovaním druhých. J Určite by som sa netrápila, len by som vložila do toho viac snahy, pretože nikto a nič za vami nepríde len tak odrazu. 


6. Čo ty a spolupráce? (Snažíš sa ich mať čo najviac alebo sa snažíš tie spolupráce vybrať tak aby si s nimi bola spokojná? )  Ako sa rozhoduješ medzi spoluprácami? Ktorá spolupráca je / bola ideálna, s ktorou si spokojná a naopak, ktorá ťa sklamala alebo si s ňou nie si  / nebola spokojná?) 

Vôbec sa nesnažím mať spoluprác najviac, nemám ich ani veľa. Prečo? Pretože sa nechcem dostať do fázy ako niektorí bookstagrameri, že mi to prerastie cez hlavu a všetko sa mi to zosype ako domček z karát. Chápem, že je to pekná vidina knihy ,,zadarmo“, ale mňa osobne odrádza, keď bookstagramer má každú druhú knihu na spoluprácu.
Vyberám si spolupráce podľa toho, či ma oslovila kniha. Určite by som sa nevrhla do spoluprác so žánrom ako napr. horor, len preto, že je kniha ,,zadarmo“.
Nemala som žiadnu negatívnu skúsenosť so spoluprácami. 


7. Ako to máš s čítaním kníh? (Recenzné a tie čo sú tvoje? Ktoré čítaš skôr, prípadne podľa čoho sa rozhoduješ, ktorú prečítať skôr. Robíš medzi tým nejaký rozdiel pri čítaní?)  Čo robíš ak ťa kniha na recenziu nebaví a doháňa do krízy? (Dočítaš ju alebo ju odložíš?)

 Donedávna som sa pri rozhodovaní riadila podľa ladenia feedu. Určite uprednostňujem recenzné knihy pred vlastnými, pretože tie počkajú. Iba pri jednej knihe na spoluprácu sa mi stalo, že ma doháňala do krízy a nebavila ma – Dotyk draka od Stana Fatulu, ale dočítala som ju. Moje presvedčenie je, že pokiaľ si beriete knihu na spoluprácu, mali by ste ju vždy dočítať, nech je akákoľvek. Mali by ste s tým do spolupráce ísť, že možno sa vám nakoniec páčiť nebude.


8.  Stretla si sa už niekedy s tým, že si mala krízu v bookstagrame / blogu, kedy si sa tomu chcela venovať, chcela si tvoriť ale tie nápady neboli? Prípadne si nebola spokojná s tým čo si tvorila?  Ako si tieto situácie riešila?

Vždy nie som na 100% spokojná, pretože sa snažím robiť veci na 120 %. Stále vymýšľam niečo nové, snažím sa zlepšovať, meniť, tvoriť. Ak chceš byť úspešný, tak buď úspešný. Jednoduché. 


9. Nastala situácia kedy ti prišla negatívna správa alebo komentár kedy si si povedala končím s tým čo robím? 

Komentár si myslím, že ešte žiadny negatívny neprišiel, a správa jedine v tom duchu, že niečo by inak zmenila, nevyzerá to dobre a tak. Kritiku som prijala, poučila sa a idem ďalej. J Určite by som kvôli jednému alebo 10-tim ,hejterom´ neskončila. Pokiaľ by to bolo už celoplošné, tak by som sa asi nad sebou zamyslela.


10. Ako riešiš negatívne komentáre, negatívne správy a podobne od ľudí, ktorý ťa sledujú? (Keď niečo tvoríš, dávaš do toho čas.) Venuješ tomu čas, snažíš sa to vyriešiť, alebo nad tým len mávneš rukou?

Keď už prídu, tak sa zamyslím nad nimi, poučím sa, a beriem to s nadhľadom. Určite si teraz nebudem doma trieskať hlavu do steny, ale určite to neberiem ani na ľahkú váhu a so štipkou arogancie. 


11. Čo by si chcela svojím bookstagramom / blogom odkázať / ukázať / dať svetu? ( Ako lásku ku knihám, rozdávať radosť, možnosť dať pohľad na určitú knihu, motivovať ľudí viac čítať... )

Chcela by som ukázať čaro romantických kníh, pretože je to útek od reality. Mojím cieľom je, aby si ľudia nekupovali knihy, ktoré za to nestoja, a zbytočne nevyhadzovali peniaze, ale práve naopak, aby investovali do tých najlepších kníh. J Chcela by som, aby ľudia viac spomalili, zastavili sa a prečítali si dobrú knihu a zároveň, svojou spätnou väzbou nútia ďalej čítať aj oni mňa. Dopĺňajme sa navzájom.


Čo by si chcela odkázať čitateľom a svojím sledovateľom?
Milí priatelia, v prvom rade ďakujem za všetky pozitívne vibrácie, ktoré ku mne vysielate. Buďme k sebe dobrí, pretože to, čo dáš, sa ti vráti. A to, čo vysielaš, to si aj pritiahneš. Viete, že kedykoľvek sa na mňa môžete obrátiť s čímkoľvek a ja tu budem pre Vás. Nie pre autorov, pre vydavateľstvá, ale pre Vás. Robte, to, čo vás baví a čo vás napĺňa. Veľa čítajte a majte sa radi.



Chcem sa poďakovať Monike z profilu @luckylady.stories, že prijala pozvanie do "The True About" a dovolila nám nahliadnuť troška do jej života bookstagramerky a ukázať nám jej pohľad na tento knižný svet. 

Rovnako sa chcem poďakovať všetkým, ktorí si tento článok prečítali. Dúfam, že sa Vám to páčilo a už čoskoro sa vidíme pri ďalšom TTA. ❤️

Camila
  •  

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie