THE TRUE ABOUT _S_KNIHAMI_AJ_BEZ_NICH

by - 5/10/2020



Dnes Vás vítam už pri štvrtej časti "The True About", v ktorej nám na pár otázok odpovedal Cyril z @_s_knihami_aj_bez_nich. Takže sa pohodlne usaďte a prajem Vám príjemný zážitok z čítania. 


Niečo o @_s_knihami_aj_bez_nich


Ahoj volám sa Cyril, mám za chvíľu štrnásť rokov a myslím si, že väčšina z vás ma pozná pod mojou prezývkou @_s_knihami_aj_bez_nich . Áno som chlapec, aj keď ma každý oslovuje v ženskom rode :). Bookstagramujem už cez jeden rok, blog mám o čosi kratšie. K čítaniu ma asi priviedla moja starká, ktorá veľmi veľa číta a doma sa mám s kým o knihách rozprávať. Ďalšie moje záľuby sú cudzie jazyky a cestovanie. S bookstagramovaním zatiaľ rozhodne nekončím, takže áno, budem vás tu ešte nejaký ten čas otravovať :).

1.Čo ťa priviedlo k tomu prečo si si založil bookstagram / blog? Aké boli tvoje prvé dojmy a pocity z pôsobenia na bookstagrame / blogu?
Fúha. Kde začať? Už od detstva som sledoval, ako každý, nejakých youtuberov. Medzi moje obľúbené patril aj kanál Svet podle Katky. Keď mi raz prišla notifikácia o jej novom videu, hneď som si ho išiel pozrieť. Išla v ňom na festival Humbook a ja som vtedy zistil, že niečo ako bookstagram existuje. Vtedy mi algoritmus ukázal ďalšie podobné videá a ja som postupne začal aj na instagrame sledovať rôznych bookstagramerov. Neskôr som sa chcel s jednou fotkou zapojiť u jednej bookstagramerky do vyraďovačky. Súťaž bola určená len pre bookstagrami, takže som sa nakoniec nemohol zapojiť. Nedalo mi to spať, a tak som si o niekoľko dní, po premýšlaní a sledovaní knižných videí, založil bookstagram.

2. Čo vnímaš ako najväčší úspech na tvojom bookstagrame / blogu? A máš nejaký cieľ, niečo čo by si chcel dosiahnuť na bookstagrame? (spolupráca, čísla a pod.)
Môj sen bol, a aj je dosiahnuť tisíc sledujúcich a aby ľudí moja tvorba bavila. Viem, že ten prvý sen je taký aký je, ale vždy som chcel byť slávny ešte rád čítam knihy tak prečo to nespojiť? :). Medzi najväčšie úspechy patria asi spolupráce. Nikdy som nerozmýšlal, že nejakú budem mať a to je pre mňa veľmi veľa. Nikdy som nesníval, že niečo dostanem zadarmo a už vôbec nie knihy. Za každú jednu spoluprácu som vďačný.

3. Venuješ bookstagramu veľa alebo naopak menej času? A čo všetko si tomu musel obetovať (napr: čas na pripravenie fotky, čas na natočenie storky, napísanie článku / recenzie, čas, ktorý by si trávila namiesto písania niekde s priateľmi a pod) Myslíš, že ľudia si uvedomujú koľko času je na takýto bookstagram potreba? 
Myslím si, že času venujem tak akurát. Pri niektorých fotkách a recenziách viac, pri niektorých menej. Rovnako si myslím, že ľudia si to neuvedomujú. Vždycky som chcel také publikum, aké majú ty väčší bookstagrameri. Keď vydajú nejakú fotku, pri ktorej sa natrápili, veľa ľudí ich fotku už z tradície zdieľa. Samozrejme si mojich pravideľných fanúšikou veľmi vážim a som za nich neskutočne vďačný. No ale ako sa vraví, vždy to môže byť lepšie :)

4. Ako vnímalo tvoje okolie (kamaráti, rodina...) že čítaš a venuješ sa bookstagramu?  A ako to prijali, že sa tomuto venuješ? (Tým, že tvoji rovesníci majú väčšinou iné záľuby a iné priority.)
Myslím, že to zobrali veľmi dobre. Moja rodina ma v tom podporuje, aj keď by chceli, aby som toľko nemíňal na knihy :). Kamaráti to moc neriešia a pochybujem, že o tom viacerý vedia. 

5. Ako to máš s čítaním romantických kníh? Čítaš ich preto lebo ťa to naozaj zaujíma alebo je to len pre bookstagram? Ak by si máš medzi  knihou zámena a fantastické zvery, ktorú by si si vybral? 
Jednoducho ja čítam skoro všetky žánre. Myslím, že to je to ten typ knihy, pri ktorom sa nemusíte sústrediť. Keby si mám vybrať medzi uvedenými knihami, tak si určite vyberem Fantastické zvery a ich výskyt. Predsa len mi je fantasy žáner blížší a plus tá kniha patrí medzi moje srdcovky :).

6. Ako to máš so spoluprácami? Máš ich radšej viac alebo menej, ktoré pre teba znamenajú niečo? Podľa čoho sa rozhoduješ s kým spolupracovať?  Radšej spolupracuješ s autormi alebo vydavateľstvom / eshopom? (Aké to ma mínusy a plusy podľa teba autor / vydavateľstvo?)  
Ako ma všetci poznájú, mám veľmi veľa spoluprác. Vačšinou som bral všetko, keďže sú mi blízke skoro všetky žánre. Od  nového roku už prijímam minimum a  ostávam pri tom, čo mám. S kým radšej spolupracujem? Asi skôr tie vydavateľstvá. Je tam samozrejme lepší výber. Určite som rád aj za spolupráce s autormi, z ktorých je veľmi veľa priateľských a s niektorými sa viete super porozprávať a poradiť.

7. Máš nejaký systém v čítaní kníh? Najprv recenzné a potom tvoje alebo podľa toho čo ťa zaujme a načo maš chuť? 
Snažím sa to striedať, ale niekedy sa to nedarí. Väčšinou tak dve na recenziu, jedna moja.

8.  Ako vnímaš rivalitu medzi bookstagrammi? (Predbiehanie v číslach, spoluprácach, počte like na fotke, komentov.) Zažil si to niekedy aj ty?
Začnem tým, či som to zažil. Môžem povedať asi, že áno a hneď napíšem aj dôvod. Myslím, že každý chápe, keď sa nejaký bookstagramer moc nesnaží a má o stovky follow viac, tak vás to zamrzí rovnako, ako keď získa vašu vysnívanú spoluprácu. Tam už vzniká nejaká tá rivalita a vy začnete človeka neznášať. Túto vlastnosť máme niektorý zabudovanú v sebe a len tak sa jej nezbavíme. Niekedy sa s ľudmi, ktorých mám rád predbiehame v prečítaných knihách a maratónoch :), ale to nie je rivalita. Ja som samozrejme vždy posledný :) :).

9.Ako by si sa vyrovnal s negatívnym komentárom na bookstagrame  / blogu? Bral by si to osobne alebo by si nad tým len mávol rukou? A ako by si túto situáciu riešil?
Musím úprimne povedať, že som moc takýchto komentárov nedostal a ani to moc neriešim. Keď je to len konštruktívna kritika zamyslím sa, čo treba zlepšiť. Keď je to ozajstný hate, tak si o človekovi pomyslím ,,svoje,, a život ide ďalej.

10.Stalo sa ti, že si nejakú spoluprácu odmietol?  (Ak áno čo bolo dôvodom)
Zatiaľ som dostal len dobré ponuky a neodmietol som ich. Ako som už vravel, tak od nového roka to viac selektujem. Neodmietol som, ale samozrejme som už bol odmietnutý a v tom prípade to niekedy skúšam znovu.

11. Čo by si chcel svojím bookstagramom / blogom odkázať / ukázať / dať svetu? ( Ako lásku ku knihám, rozdávať radosť, možnosť dať pohľad na určitú knihu, motivovať ľudí viac čítať... )
Nenechajte sa len tak niečim odradiť. Vždy sa zo zlej skúsenosti poučte a choďte ďalej. Určite vedzte, že vo svete máte veľa nepriateľov a snažte sa vybrať na cestu dobra a nie zla. Samozrejme čítajte, píšte, recenzujte a vzdelávajte sa. Verím, že vás tento rozhovor bavil rovnako ako mňa a nemôže chýbať na koniec tradičné Takže Čaute :)


Chcem sa poďakovať Cyrilovi z profilu @_s_knihami_aj_bez_nich, že prijal pozvanie do tejto série a dovolil nám troška nahliadnúť do jeho sveta bookstagramera a ukázať nám jeho pohľad na tento knižný svet. 

Rovnako sa chem poďakovať všetkým, ktorí si tento článok prečítali. Dúfam, že sa Vám táto časť páčila a my sa už čoskoro vidíme pri Ďalšom TTA.  


Camila💗

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie