RECENZIA ॥ Placebo - Baja Dolce

by - 5/04/2020


Placebo My - Baja Dolce


  Anotácia 

Scenárista menom život podrobil lásku Emy a Chrisa rôznym skúškam v podobe nedorozumení, klamstiev a tajomstiev, avšak oni sa nevzdali a konečne si vyslúžili status MY. 
Po všetkých útrapách nadobudli pocit, že nastal čas, kedy si môžu užívať jeden druhého a krásu prítomného okamihu. Lenže čo ak všetky skúšky, ktorými si prešli, boli len predzvesťou niečoho omnoho horšieho? 
Stačil jeden záhadný telefonát a všetko, na čom Eme záležalo, sa začalo rúcať ako domček z karát. Slnečnú oblohu zastreli tiene minulosti ožívajúce z najhorších nočných môr a rozohrali nebezpečnú hru, ktorá sa neobíde bez následkov. 
Veľké finále knižnej trilógie Placebo preverí hĺbku citom i silu priateľstva, vypýta si poriadnu dávku odvahy a podrobí vzťah dvoch milencov najnáročnejšej skúške zo všetkých. Len čas ukáže, či sa klamlivé placebo mohlo zmeniť na skutočnú medicínu. 



Môj názor



Už prešiel nejaký ten čas od kedy som si túto fialovú krásku prečítala, napísala a premyslela niekoľko recenzií. A viete načo som prišla? Že stále nemám slov nato čo sa v knihe udialo. No pokúsim sa Vám to aspoň troška priblížiť. 

Zo začiatku som pokračovala tam kde skončila druhá kniha, no až na ten prekvapivý prológ, ktorý naozaj zatočil s kartami - vďaka, ktorému som nevedela obsedieť na zadku. 

Bola som ako na ihlách kedy som si nevedela vysvetliť prečo sa to tak udialo, aj keď som možno tušila. 

Ako som tak postupne túto knihu čítala, milovala som ju naozaj stále viac a tie udalosti, ktoré sa tam udiali zo mňa vyžmýkali naozaj všetky emócie.

Rovnako ako ten záhadný prológ, ktorý sa mi začal postupne vysvetľovať - naozaj som sa bála aj ja a to som bola len čitateľ. 

Ako som tak postupne túto krásku čítala dostala som sa pre mňa na zlomovú stránku kedy som svoje emócie dala vonku a nevidela som ani na ďalšiu vetu - a takto to pokračovalo až do poslednej stránky. 

Ako som knihu začala čítať a poriadne som sa do nej začítala a doslova som žila Emin život, tak som znova zažila horskú dráhu aj keď sa musím troška priznať, že toto bola naozaj dlhá a náročná dráha. 

Takže pripravte si kapesníčky 

Ani si len neviete predstaviť koľko teórií mi hlavou prešlo než som dočítala koniec!  

Keď už spomínam koniec určite ma to zlomilo a prekvapilo, pretože som čakala, že sa to nejako vyrieši a nepôjde to až takýmto smerom, no musím sa priznať, že koniec knihy bol pre mňa naozaj citovo náročný ale zároveň sa mi páčil úplne najviac - aj keď nesúhlasím s tým ako to skončil.

Postavy

Jedna postava ma z toho všetkého prekvapila najviac Mike. Predchádzajúce dve diely som ho nejako extra v láske nemala aj keď istým spôsobom so ho rada mala (ale vážne len trocha).

Zrazu sa z nášho Mikea stala postava, ktorú som začala mať naozaj v láske, zo začiatku len troška až neskôr som bola veľmi ale naozaj veľmi smutná z toho ako to s touto postavou pokračovalo ďalej. (PS: Roztrhlo mi to srdce Baji)

A za mňa to bola zrazu jedna z dôležitých postáv, ktoré si ukradli kúsok môjho srdca. 

Myslím, že čo sa týka Emy - tak to, že to v živote nemala veľmi ľahké už určite vieme, rovnako ako aj to, že je neskutočne odvážna! Čo ja by som nikdy na jej mieste nezvládla. Hlavná hrdinka ako stvorená pre tieto alebo túto jednu konkrétnu situáciu - aj keď som si naozaj myslela, že to nedopadne pre ňu práve najlepšie.  

Chris. Úžasný hrdina, ktorého každý miluje a zbožňuje.. (Ehm pripájam sa) Aj keď troška mi jeho správanie v istom bode prekážalo a ja sama som si bila hlavu o stenu, či sa naozaj bude takto správať, chápem prečo to tak bolo ale nevyčítam. No za mňa sa môj názor naňho nemení a aj tak je to postava, ktorú zbožňujem.

Laura a Kiki? Dokonalosť! To aký osud si pre ne pripravila autorka je na jednu stranu smutný ale na druhu stranu všetko dopadlo presne tak ako malo a ja nemôžem povedať nič iné ako, že tieto dve dievčatá som si neskutočne obľúbila a uvítala by som ich vedľa seba. 

No ak by si mám vybrať postavu, ktorá ma naozaj prekvapila a zlomila - jednoznačná voľba Mike.  



Zhrnutie ( + & -) 


 💚 Príbeh je pútavý, ľahko a rýchlo čitateľný
💚 Autorka sa inšpirovala skutočným životom (ja veľmi oceňujem)
💚 Každá kniha nám otvára dvere do nového a krajšieho sveta
💚 Emočná horská dráha, ktorá mi nedala spať
💚 Krásny a napínavý príbeh, ktorý Vás chytí za srdce a nepustí 
💚 Doplnkové poviedky, ktoré boli za mňa krásne zakončenie a rozlúčenie so sériou. (Nájdete na webe autorky)

💗 Tu poviem asi len toľko, že by som brala ak by kniha bola o niekoľko strán dlhšia. Pretože sa mi s príbehom veľmi ťažko lúčilo.


Odporúčanie

Knihu by som určite odporučila prečítať každej romantickej dušičke. Ak nad knihou váhate odporúčam ju Vám kúpiť, pretože nebudete ľutovať. Za mňa je to jedna z najlepších kníh na Slovenskej scéne. Takže za mňa Vám túto sériu len odporúčam!


Poďakovanie

Chcem sa veľmi pekne poďakovať Baji za zaslanie recenzného výtlačku knihy Placebo My. Túto nádhernú fialovú sériu zakúpite v každom dobrom kníhkupectve.



Camila





You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie