Arabská Milenka

by - 3/25/2018

Autor: Mirka Manáková
Rok vydania: 2017,Marenčín PT
Počet strán: 239
Jazyk: Slovenský
Prečítane: 2/2018

Úryvok z knihy
 Mariam vzala do náručia telo dcéry a preniesla ju do postele. Starostlivo napravila vankúše a Aishu prikryla. „Potrebuješ sa vyspinkať, dievčatko moje. Zajtra bude nový deň a ty sa na mňa opäť usmeješ.“ Ľahla si k nej a pobozkala ju na čelo. „Dnes tu budem spať s tebou a trocha ťa zohrejem. Viem, že som nebola vždy dobrou matkou, ale zmením sa. Chcem, aby si mi odpustila, Aisha. Počuješ ma? Otvor oči, lebo ma nahneváš. Aisha!“ zatriasla mŕtvolou. 


Môj názor moje pocity
Keď som po prvýkrát uvidela túto knihu vyzerala zaujímavo až kým som si neprečítala, že sa jedna o arabskú tematiku a arabský román. Knihu napísala naša slovenská spisovateľka.  Tejto knihy som sa zo začiatku veľmi bála, pretože som nevedela čo mám od nej očakávať.  No lenže opak sa stal pravdou. Kniha sa mi páčila, až priveľmi. Už po prvých stránkach som si túto knihu a autorku zamilovala.

Kniha rozpráva o arabskej krajine a o ich trestoch. Dohodnuté manželstva, povedzme si pravdu, že aj pedofília (13 ročne dieťa chcú vydať za 40 ročného chlapa). Tresty smrti už len za neveru.. A kopec vecí, ktoré sú pre nich bežné. Už na začiatku sa zoznámite s hlavnou postavou Yasminou, ktorá mi neskutočne prirástla k srdcu. Je donútená vydať sa za starého pána-magnáta-ktorý je veľmi bohatý no nie veľmi láskavý a chápavý. Po ich svadbe sa Yasmina musí presťahovať k nemu, kde spoznáva aj jeho prvú ženu Mariam, s ktorou má dcéru. Yasmína sa nečakane zaľúbi do dvadsaťpäť ročného chlapca, ktorý jej city opätuje. Lenže v tejto krajine, sa nevera považuje za hriech, ktorý je trestaný smrťou. Preto sa tieto naše dve hrdličky rozhodnú utiecť otázka je či sa im to aj naozaj podarí. 


Autorka si dala naozaj záležať na tom aby čitateľa priklincovala k stoličke. Už keď máte pocit, že sa tam nič lepšie stať nemôže, že už vás ničím neprekvapí vtedy zasiahne a prečítate niečo čo vás donúti čítať ďalej.  

Počas tohto príbehu som nevedela pochopiť ako môže takáto krajina vôbec existovať. Yasmina mi už na začiatku prirástla k srdcu a vedela som ju pochopiť ako sa cíti a čo asi zažíva. 

Príbeh je veľmi krásne a dojímavo a pravdivo napísaný. Ukáže vám pohľad na iný svet. Kniha je plná krásnych strán. Číta sa veľmi ľahučko a vašu pozornosť si upúta tak, že sa vám stránky budú míňať pod rukami. 

Z tejto knihy mám veľmi pozitívne emócie. Chválim knihu, autorku jednoducho na tejto knihe nemám čo vytknúť, možno to, že autorka mohla pridať pár strán naviac. 
Knihu odporúčam každému jednému čitateľovi, či už sa mu páčia knihy s arabskou tematikou alebo nie. Jednoducho by si túto knihu mal prečítať podľa mňa každý. 

Za knihu by som sa chcela poďakovať kníhkupectvu knihy pre každého, ktorý mi túto knihu poskytli.  Knihu si môžeš zakúpiť TU 

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie