A hvězdy mi daly tebe

by - 4/28/2018


Vítam vás pri novej recenzii na knihu a hvězdy mi daly tebe

Za tento recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu albatros media, ktorý mi ho poskytli. Zakúpiť si ho môžeš TU

Autor: Karen McQuestion

Originálny názov: From a Distant Star
Rok vydania: 2018, Fragment
Počet strán:280
Jazyk: Český
Prečítane: 4/2018

Úryvok z knihy
Mise začala poměrně dobrě. Všichni průzkumníci vědeli, co mají dělat, a postupovali podle plánu. Jeho malá loď byla jednou z dvaceti menších lodí uchycených ke spodní straně mnohem větší mírem, každý průzkumník ve sve lodi upevněné na spodním okraji mateřského korábu. 



Môj názor, moje pocity

Príbeh nám rozpráva o Emme a jej pravej láske, ktorá bohužiaľ zomiera na rakovinu. Emma stále dúfa, že sa Lukas vylieči a budú môcť pokračovať vo svojom dobrodružstve. Jedného dňa sa Lukas náhle preberie a je schopný fungovať akoby nikdy rakovinu nemal. Každý je šťastný, že sa Lukas prebral takže si nevšimnú, že je niečo zle až na Emmu, ktorá si to všimne a snaži sa s Lukasom prísť nato čo sa v tú noc stalo. Rozmýšľa nad tým či to nemá niečo spoločne s paprskom svetla, ktoré sa v tú noc objavilo na záhrade. 


Na začiatok by som povedala, že od tejto knihy som očakávala zázračne vyliečenie a tú Lukasovu zmenu som si predstavovala tak, že si nebude pamätať na Emmu, že bude zmenený chorobou a týmto zázračným vyliečením. Myslela som si, že budú znova objavovať svoju lásku a znova sa spoznávať. Že to všetko bude spôsobené stratou pamäte? Samozrejme mi napadla aj myšlienka, že sa do jeho tela prevtelí iný duch ako to je v niektorých filmoch. No bohužiaľ som sa ani jednou teóriou netrafila. 



Kniha obsahuje prvky sci-fi, lásky a akcie. No tej lásky tam je naozaj málo, aspoň podľa môjho názoru. Kniha bola pekne a ľahučko písaná. Rýchlo sa čítala aj keď bola v českom jazyku. Tým, že som od tejto knihy čakala nejaký romantický príbeh tak ma tento štýl, tento sci-fi príbeh milo prekvapil. 
Je pravda, že už na prvých stránkach sa nám záhada objasní ale istým spôsobom nám da aj viac otázok. Možno tým chytrejším napadne už na začiatku čo je vo veci. Respektíve kto. 

Príbeh mi dal veľa otázok, ktoré sa postupom času začínali riešiť. Nájdete tam veľa otázok, ktoré budú vyriešene ďalšími otázkami. Príbeh sa vyrieši na posledných stránkach knihy. 

Čo musím povedať, že mi na knihe prekážalo bolo to delenie kapitol. Prvá kapitola začínala z pohľadu niekoho iného čo ma dosť zmiatlo ale potom z pohľadu Emmy som bola spokojná. Samozrejme, že pár kapitol z iného pohľadu mi prekážali ale zachránilo to to, že boli naozaj kratučké. 

Kniha je určená od 14 roku života aj keď si osobne myslím, že by zaujala aj mladších čitateľov a tí starší si pre tomto sci-fi svete oddýchnu.  

Aj keď som o tejto autorke ešte nepočula tak som milo prekvapená a určite siahnem aj po jej ďalších knihách.

Kniha si u mňa našla miestečko a určite si ju v budúcnosti ešte prečítam. Aj keď autorka mohla pridať epilóg z Emminho života čo sa jej prihodilo o pár rokov ale to je len otázka zvedavosti. Inač na mňa kniha pôsobila veľmi pozitívne a som rada, že som dostala možnosť si ju prečítať.


                                                   ^Camila

You May Also Like

2 komentárov

Nahlásiť zneužitie