Červená ako rubín

by - 5/28/2018


Autor: Kerstin Gier 
Originálny názov: Rubinrot: Liebe geht durch alle Zeiten 
Rok vydania: 2012,COOBOO 
Počet strán: 335 
Jazyk: Český 
Prečítané: 5/2018 

Úryvok z knihy 
Ta dívka měla můj obličej. Dívala jsem se do vlastných vydešených očí! Dívka byla stejně ohromená jako , alw rychleji se vzpamatovala. S těžkým dechem jsem strčila hlavu zpátky za závěs. Kdo to byl? Taková podoba přece nebyla možná.  


Môj názor, moje pocity
 
Vítam vás pri novej recenzii na knihu Ruda jako rubín. Tak sa pohodlne usaďte a čítajte. 

Za knihu sa chcem poďakovať eshopu preskoly.sk, ktorý mi knihu zaslal. Kúpiť si ju môžete TU  




Príbeh nám rozpráva o mladej šestnásť ročnej Gwendolyn, ktorá žije v rodine plnej tajomstiev. Jej sesternica Charlotte ma patriť do tohto tajomstva. Ale v jeden deň, keď Gwendolyn vyjde z domu na ulicu začne mať zvláštny pocit na žalúdku, závrate v hlave až sa ocitne sa na známej ulici ale o sto rokov pred jej narodením. Gwendolyn zisťuje, že týmto rodinným tajomstvom sa stala práve ona. Ako sa s týmto tajomstvom, ktoré začne mať pomaly aký-taký zmysel Gwendolyn vyrovná?  

Na začiatok by som povedala pár slov prečo som sa rozhodla práve pre túto knihu. Prednedávnom som dostala k spolupráci knihu od tejto autorky a neskutočne sa mi páčilo ako píše a ako vnímajú svet jej postavy, preto som sa rozhodla vyhľadať ďalšie knihy až kým som nenarazila na túto červenú/rúžovú  krásku, pri ktorej som sa zastavila a dlho sa rozhodovala. Napokon som si pozrela filmové spracovanie na knihy a rozhodla sa pre knihu.  

No ale naspäť k môjmu názoru. 
Asi prejdem rovno k veci. Tým, že som vedela ako kniha začína, ako sa vyvíja a ako končí to pre mňa bolo také oddychové čítanie. Samozrejme, kniha sa nepodobá filmu má tam pár úchytnych bodov ale predsa to pre mňa nebol ten okamih kedy by som bola z tej knihy naozaj mimo a doslova by som priahla po ďalšej časti. Áno, kniha sa mi páčila a patrí medzi moje najobľúbenejšie knihy, to nepopieram.  

Celú knihu sa niečo dialo aspoň ja som to tak vnímala. Autorka nepoužíva zbytočne opisy, zdĺhavé opisy, všetko je písane k veci. Osobne si myslím, že táto autorka píše skôr také knihy aby si ich mohlo prečítať aj mladšie publikum. Čo naozaj nie je zlé.  

Počas celého čítania som sa skamarátila a zblížila s hlavnou hrdinkou, chápala som je správanie, myšlienky a  jej konanie v niektorých situáciách (Samozrejme niekedy by som spravila inač).  Žila som s ňou, cestovala som do minulosti moja fantázia pracovala spolu s tým čo som čítala, prestala som vnímať svet okolo seba. 
Dej dáva zmysel, jedna niť vedie k druhej takže všetko dáva dokonalý zmysel. Samozrejme, že niečo sa musí nedoriešiť aby nám mohla začať kniha číslo dva ale týmto to je.  

Ako bolo v hlavnom obsahu knihy spomenuté tak Gwendolyn je tajomstvom rodiny a toto tajomstvo sa vyrieši samozrejme v epilógu zistíme ešte jedno maličké tajomstvo kedy zistíme, že potrebujeme nutne druhú časť knihy.  
Sklamaná z tejto knihy nie som ale ľutujem, že knihu som prečítala až filme. 

Budem sa opakovať ale kniha je oddychová apreto k nej neviem napísať toľko ako k iným. Odporúčam ju hlavne tým, ktorý majú tieto fiktívne príbehy o cestách do minulosti radi ale vlastne ju odporúčam každému, kto si chce oddýchnuť. V budúcnosti očakávajte Kniha VS Film.  

                                                             ^Camila

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie