Láska je pre bláznov ako som ja

by - 6/18/2018

Autor: Sabine Schoderová
Originálny názov: Liebe ist fur Idioten. Wie mich
Rok vydania: 2018, FRAGMENT
Počet strán: 327
Prečítané: 6/2028

Úryvok z knihy

Bežím po vlhkej lesknúcej sa ulici. Na krk mi dýcha noc. Na asfalte za mnou dunia kroky. Zrazia ma popolníkom a neprestajne ma kopú, aj keď sa krčím na zemi a prosím o milosť. Všetci útočníci majú tú istú tvár. Môj otec mi ani raz nezavolal. 



Môj názor, moje pocity

Po dlhšom čase vás chcem privítať pri novej recenzii. Tentokrát sa spolu pozrieme na knihu Láska je pre bláznov ako som ja.  Tak sa pohodlne usaďte a čítajte. Vopred chcem upozorniť, že recenzia môže obsahovať spoilery ale včas budú oznámené.  

Príbeh nám rozpráva o sedemnásť ročnej Viki, ktorá sa už na začiatku knihy rozhodne spolu s kamarátmi osláviť svoje narodeniny. Do života tínedžerov patrí alkohol, drogy..  Spolu s jej kamarátmi sa do niečoho takéhoto namočí a samozrejme to neostane bez následkov.  
Na druhý deň ráno sa Viki zobudí nahá v posteli a bez spomienok na predchádzajúcu noc. Jedičím si je istá, že jej večer sa točil okolo najhoršieho chalana na svete Jaya Ferettyho. Kto je vlastne Jay pre VIki? Lacná kópia rockovej hviezdy, krásavec školy a syn architektov, myslí si, že zmení svet ale jediné načo myslí je ako zbaliť baby. Jay patrí do hudobnej/rockovej skupiny len aby po koncertoch mohol celé hodiny nasávať pivo a pretiahnuť prvé dievča, ktoré sa oňho potkne. A týmto dievčaťom sa stáva aj Viki 
Viki ma v hlave zmatok z toho čo sa udialo a nejakým spôsobom nevie dostať Jaya z hlavy. Je možné, že k nemu začne niečo cítiť? A ak aj áno je možne nejako tomu zabrániť?  



Keď už sme sa oboznámili s dejom knihy je čas na môj názor, na ktorý som popravde aj ja sama zvedavá.  

Na začiatok by som povedala, že som od knihy čakala viac ako sa mi dostalo. Možno to bolo tým ako túto knihu ospevovali ľudia na Instagrame alebo len v recenziach v kníhkupectvách. Samotná kniha má na obálke napísane, že ide o "Príbeh lásky taký skutočný, až to zabolí , a taký podmaňujúci, že vzbudzuje závislosť." Povedzme si pravdu. Naozaj to je takýto príbeh? Môj názor na túto vetu je, dobre páčilo sa mi to, bolo to miestami dosť skutočne ale nechytil ma za srdce a nie som na ňom závislá a počas čítania som ani nebola. Je pravda, že niektoré kapitoly boli napínavé keď som bola zvedavá kedy ako sa to vyvinie ale to bolo naozaj párkrát.  

Príbeh je písaní ľahučkým štýlom kde by to pochopili ah 12-13 ročný čítatelia ale na druhej strane je táto kniha určená od 15 rokov čo chápem vzhľadom na obsah knihy ale tým, že je táto veková hranica tak mohlo to byť viac ťažšie písané? Dospelacký písané?   

Nato, že je táto kniha zásobená 300 stránkami sa mi prečítala naozaj sama, čítala som ju počas cesty domov a prestávok na praxi a doma asi 4 hodiny dokopy. Takže taká hrubšia rýchlovka na jeden-dva večery. Ktorá vás zaujme príbehom, ľahkosťou a a zaujímavosťou 
Počas jednej časti som mala pocit, že som sa ocitla v inej knihe "Nepobozkaná" od našej slovenskej autorky čo mi nešlo dokopy, že ako to je možne. Ale bola to zhoda náhod.  

Od tejto knihy som očakávala naozaj príbeh, ktorý ma chytí za srdce, že sa pri ňom rozplačem a budem smiať ako som počúvala mojich kolegov ale úprimne? Vyšlo mi len pár sĺz na konci a to bolo všetko. Nechápte ma zle ale ja som naozaj citlivý človek takže neviem prečo som pri tejto knihe neplakala.  
Samozrejme pri čítaní pracovala aj moja fantázia, ktorá si vytvárala vlastné a chybné názory ale asi by ma viac prekvapil iný koniec ako tento čo som postupom času aj očakávala.  

Musím sa priznať, že ma dosť nahnevalo to, že kapitola skonči v polke príbehu? Nejakej situácii? A autorka hneď skočila na Epilóg, v ktorom bolo už všetko vyriešené. Možno to nevnímal takto každý ale mňa osobne to nahnevalo.  

Takže ak by som môj názor mala dať do jednej vety tak, kniha sa mi páčila, príbeh bol pekný, bol výnimočný ako každý ale kniha je u mňa priemerom a asi tam aj ostane, nie je sklamaním ale ani nejakým veľkým prekvapením.  

Za knihu sa chcem poďakovať kníhkupectvu albatros média, ktorý mi tento knižný výtlačok zaslali. Zakúpiť si ho môžeš TU.


                                                                 ^Camila

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie