Navždy

by - 5/20/2018

 





 Autor: Maya Sinay
Originálny názov: Navždy
Rok vydania: 2018, Agromepa
Počet strán: 230
Prečítané: 5/2018





 Úryvok z knihy

Po rannom tréningu som nešla priamo domov. Prechádzala som sa po ulici a viedla rozhovor sama so sebou vo svojej hlave. Stala sa zo mňa padavka? Alebo len blázon? Bláznom som v istom zmysle vždy bola. Ale teraz som prípad pre psychiatra. Čo som to spravila? Vošla som do potravín. Dostala som neskutočnú chuť na teplý puding s malinami.


Môj názor, moje pocity
 
Vítam vás pri dnešnej recenzii na knihu NAVŽDY od našej slovenskej autorky. 

Knihu si môžete zakúpiť asi v každom kníhkupectve a ja za recenzný výtlačok ďakujem samotnej autorke Mayi Sinay.



Prvý diel bielej série nám rozpráva o hlavnej hrdinke Funny , ktorá miluje svoju rodinu, ktorý ju vo všetkom podporujú a priateľa Denisa , ktorý jej je ako brat a ako bonus ma basketbal, ktorý ju neskutočne baví. Funny taktiež miluje aj tenis, na ktorý dostane lístky do Hamburgu ako narodeninový darček. Táto návšteva spôsobí lavínu udalosti v živote Funny, ktorá sa cíti v živote nešťastná, opustená a bezradná. Jediné čo ju dokáže upokojiť je basketbal a láska. Pretože láska dokáže prekonať všetko.   



Keď mi samotná autorka napísala aby som zrecenzovala jej knihu bola som v mierom šoku a zároveň šťastím bez seba, zároveň som nevedela čo mám od tejto knihy čakať. Po prečítaní obsahu som čakala, že to bude taká priemerná až mierne podpriemerná kniha, ktorá ma zaujala hlavne názvom a obálkou. Ale dala som jej šancu ako aj autorke. A musím povedať, že som spravila jedno z najlepších rozhodnutí aké som mohla spraviť. Slovenské autorky som vylúčila z môjho čítacieho plánika až na jednu alebo dve výnimky. Ale tentokrát mi Maya dokázala, že predsa na Slovensku máme niekoho, kto dokáže napísať krásnu knihu. 

No a teraz k samotnej recenzii a môjmu názoru.  

Od tejto knihy som čakala nejaký zdĺhavý romantický príbeh, zbytočné dlhé pasáže, nudné a príliš dlhé opisy ako pri pár našich autorkách, ktoré nebudem menovať. No lenže všetko to čo som čakala sa otočilo o 180 stupňov a z mojich pocitov ostala len veľká zamotaná guľa.  

V knihe som na začiatku ani nepostrehla tie zdĺhavé opisy postáv, prostredia a celkovo to zdĺhavé privítanie do deja. Zo začiatku som sa v knihe troška strácala, niektoré veci som si nevedela dať dokopy-bolo to prvých 40 stránok- ale všetko sa mi neskôr vysvetlilo a vyjasnilo. Kniha bola tenučká, ľahko sa čítala a hlavne upútala moju pozornosť takže mi sa mi stránky až moc rýchlo míňali z pod rúk. 

Aj keď som na začiatku ani nepomyslela nato, že v tejto knihe sa stanú tieto veci, ktoré sa stali, hlavne na prvých sto stránkach, pri ktorých som si aj troška poplakala. Začiatok tejto knihy pripomenul dve príbehy od zahraničných autorov, o ktorých sa nezmienim  aby som vám nedala chrobáčika do hlavy.

Po určitej stránke som si začala utvárať svoj názor, že predsa to dopadne tak ako som to čakala. V jednej pasáži a udalosti, ktorá sa Funny prihodí som si myslela, že toto bude riešenie na tento problém, a že  týmto vyrieši celučký príbeh. Aj keď bola kniha po nejakých 100 stránkach predvídateľná aj tak ma prekvapila zamotala mojimi pocitmi. 

Táto kniha ma nesmierne nadchla, spravila šťastnou, prinútila ma veriť, že láska si vždy nájde toho pravého.  

Ak by som mala knihu odporúčať tak myslím, že kniha zaujme čitateľov okolo 14 roku života a vyššie. Je to príjemná oddychovka na sobotňajší večer.  
 Aj keď musím povedať, že v niektorých recenziách nájdete iné vekové odporúčanie kvôli "erotickým scénam" ale nebolo tam nič nevhodné čo by mohol čítať 14 ročný čitateľ.  

Keďže je to moja prvá kniha od tejto autorky asi by som len dodala, že ak by ta kniha mala pár strán navyše bola by som vďačná, pretože ma úprimne zaujíma všetko čo sa dialo počas jej života ale oceňujem, že bola taká krátka-200 strán je predsa číslo- pretože mnoho čitateľov práve toto od takýchto kníh chce, nič zbytočné a zdĺhavé.  

Ale ako vravím tento príbeh a autorku som si zamilovala. Nezabudnite ju podporiť kúpou jej knih. Ak by sa niekedy v budúcnosti stalo, že by sa kniha sfilmovala tak si myslím, že Slovensko by na seba mohlo byť pyšné. 


Autorku knihy nájdete ⬇️

                                         ^Camila

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie