Prvá

by - 5/11/2018

Autor: Kiera Cass 
Originálny názov: The One
Rok vydania: 2015, COOBOO
Jazyk: Slovenský
Počet strán: 283
Prečítane: 5/2018


 Úryvok z knihy
 Kráľovská rodina vyšla von bočnými dverami a aj som s ostatnými dievčatami z Elity vyšla rovnakým vchodom, akým sme prišli, zatiaľ čo nás snímali kamery a hostia tlieskali. Keď sme prešli dverami, v Silviiných očiach očiach bol vražedný pohľad.


Môj názor, moje pocity


Vítam vás pri dnešnej recenzii na knihu Prvá. 

Za knižný výtlačok ďakujem eshopu preskoly.sk, ktorý mi knihu zaslali. Knihu si môžeš zakúpiť TU. 

35 dievčat začínalo. Ale zvíťaziť môže len jedna.  

Tretí a v podstate záverečný diel z pohľadu Americi, a záverečný diel prvej Selecie. V selekcii nám už zostali len štyri dievčatá ale len jedna môže vyhrať srdce Maxona, korunu a titul. V kráľovstve vznikajú vážne problémy. Viac útokov od rebelov, viac tragédii a nečakaných zlých správ a nakoniec odhalenie prvej Americinej lásky.  Čím sa však Americina šanca zvíťaziť vážne ohrozí. Ako to všetko dopadne sa dozviete v tejto knihe.  

Na začiatok by som rada povedala, že už od začiatku som vedela ako táto selekcia dopadne. Mala som prečítaných množstvo recenzii, počula som kopec názorov a chvál na túto knihu a musím povedať, že aj keď kniha bola chválená ale aj kritizovaná moje srdce si doslova a do písmena ukradla. Takže aj keď som vedela ako sa bude kniha vyvíjať a vedela som ako tento celý dej a príbeh skončí aj tak som ostala naozaj prekvapená, autorka to napísala takým spôsobom, že vás to chytí za srdiečko a zároveň vás to prekvapí.  

Aj keď je kniha určená pre čitateľov 12+ tak viem, že sa to bude páčiť každému, kto má rád princezné a takéto svety. Kniha je ľahučko písaná ale občas sa nájdu slová, frázy, ktoré si myslím, že sú určené pre trocha vyššiu vekovú kategóriu.  

No ale poďme k môjmu názoru. Príbeh je istým spôsobom ľahučko písaný. Obsahuje priveľa lásky (ale nie je až tak presladený ako niektoré knihy). Kniha mi dala naozaj mnoho otázok, na ktoré som nedostala odpoveď hneď ako som chcela ale až niekde v ďalších kapitolách. Čo ma držalo pri živote tejto knihy a chápem, že toto bolo spôsobené schválne.  

Kniha ma každou stránkou prekvapovala. Tie udalosti, ktoré sa tam diali by mi v prvých dvoch častiach ani nenapadli, že sa stanú. Na konci po tej veľkej udalosti som si predstavovala ako to skončí ako by to asi mohlo dopadnúť ale autorka napísala presný opak toho čo som chcela, čakala.  

Ak by som mala dať knihe nejaké odporúčania tak naozaj knihu odporúčam ľuďom, dievčatám, ktoré majú tieto svety radi, ktoré si chcú pri knihe oddýchnuť. A ľudia, ktorý očakávajú od kníh len samu akciu a akčné veci tak túto knihu neodporúčam čítať.  

Táto časť obsahuje spoilery 

Ako som vyššie spomínala, že som od knihy očakávala iné rozhodnutie autorky a celkovo iné napísanie deja na konci, tak vám sem prihodím aj môj názor ako som to čakala.  

V časti keď ich napadli rebeli som čakala, America sa vrhne pred Maxona prípade, že sa nechá postreliť a pôjde priamo k tým rebelom keďže ju Maxon odmietol. Ale ako vieme to sa nestalo 

Ďalšia vec, ktorá som si myslela, že sa stane bola na konci po útoku rebelov keď už všetko v rámci možnosti dopadlo dobre, tak som očakávala, že ju Maxon nepožiada o ruku. Alebo, že keď jej ukázal ten prsteň povie America niečo v tom zmysle, že Kriss sa bude páčiť, neviem čakala som to pri konci viac zamotané ale aj napriek tomu sa mi kniha páčila.  

Tak a to by bol koniec recenzie. Dúfam, že sa vám recenzia páčila. 

                                                                          Camila

 

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie