SWING TIME

by - 6/27/2018

Autor: Zadie Smith
Originálny názov: Swing Time
Rok vydania: 2018, Inaque
Jazyk: Slovenský
Počet strán: 420
Prečítané: 6/2018

Úryvok z knihy
Medzi matkami, ktoré sme poznali, prevládala ľahostajnosť, alebo to aspoň ako ľahostajnosť pôsobilo na ľudí zvonku, ale my sme to poznali pod iným názvom.


Môj názor, moje pocity

Vítam vás pri novej recenzii na-román nominovaný na cenu Man Booker Prize- SWING TIME. Tak sa pohodlne usaďte a vychutnajte si čítanie 

Za knižný výtlačok sa chcem poďakovať kníhkupectvu Panta Rhei, ktorí mi knihu poskytli. Knihu si môžeš zakúpiť TU. 



Príbeh sa odohráva na troch miestach- Londýne, New Yorku a Západnej Afrike. Je to príbeh dvoch obyčajných dievčat, ktoré majú sen stať sa tanečníčkami ale len jednej sa tento sen splní- Tracey, ktorá má talent. Ta druhá ktorá takéto šťastie nemala premýšľa o rytme, černošských telách, hudbe, o tom čo tvorí komunitu a kedy je človek skutočne slobodný.   
Priateľstvo medzi dievčatami je komplikované, poznajú sa už od nepamäti ale ich priateľstvo sa skončí keď dievčatá majú dvadsať rokov. Ani jedna na toto priateľstvo nezabúda ale ani sa ho nesnaží obnoviť a zlepšiť.  
Tracey, ktorá uspela v tanečnom svete sa dostane medzi zboristky, ale nezvláda život v dospelosti, priateľka Tracey tento druh detstva opustí a kvôli možnosti precestovať svet ako asistentka známej popovej hviezdy a dostane možnosť zblízka pozorovať čo znamená byť bohatou a slávnou.  
Román Swing Time je o hľadaní šťastia a o smútku uprostred radosti. Je o rozhodnutiach, ktoré robíme a rozhodnutiach, ktoré sú robené za nás. Ale hlavne je to príbeh o priateľstve, ktoré nám dáva smer a navždy nás zmení.  
Ako bude pokračovať život oboch dievčat? Nájdu k sebe znova cestu alebo sa viac odcudzia?  


Na začiatok by som rada povedala, že túto tehličku stránok som dostala náhodne a nebol to tak celkovo môj dobrovoľný výber. Samozrejme som za knihu rada a ďakujem za ňu.  

No ale teraz na samotný názor.  
Po rozbalení ma kniha zaujala. Možno som spravila chybu tým, že som sa vrhla do čítania bez toho aby som vedela o čom a bez prečítania obsahu a recenzii, ktoré obsahuje. No musím povedať, že s touto knihou kamarátka nie som.  
Dlho som rozmýšľala čo do tejto recenzii vlastne napíšem ako k môjmu názoru a úprimne nemám čo k tomu napísať. Tým, že mi táto kniha nesadla som ju čítala tak, že som ani nemala poňatia o čom čítam.  

Prvé stránky som ešte nejako reagovala na to čo sa tam deje ale čím viac som čítala tým viac som mala v hlave chaos a nevedela som sa do tejto knihy vcítiť a nejako to pochopiť. Doslova som to vnímala tak, že každá kapitola (Kniha ma sedem kapitol, ktoré sa delia na podkapitolky) sa odohráva v inom čase, na inom mieste. Lenže keď som už tomu začínala chápať-teda myslela som si to- som došla na kapitolu číslo štyri -myslím- a tam ma to úplne domotalo to, že každá podkapitolka sa odohrávala niekde inde- teda pre mňa to takéto bolo.  

Ako som si neskôr všimla tak autorka to chcela napísať ako príbeh z minulosti, kde to všetko začalo a do toho pridávať prvky toho ako sa to vyvíja teraz- alebo naopak. Nevravím, že to bol zlý nápad ale na mňa to bolo chaoticky a nezaujímavo napísane. Neviem vám povedať či išlo o nejakú skutočnú udalosť zo života spisovateľky ale ak áno mala to dosť zložité a asi aj chaotické v živote.  


Ale poďme z tejto knihy vyťažiť niečo pozitívne a niečo čo sa mi páčilo. Ako som spomínala páčil sa mi nápad autorky. Tiež časti, pri ktorých som dávala pozor boli ako autorka opisovala ich život v detstve alebo neskôr, keď sa dievčatá prestali rozprávať ale občas sa stretli. Čo si pamätám bol tam pekne zobrazený život v Afrike.  

Myslím, že ak by sa mi táto kniha dostala do rúk o pár rokov neskôr tak by som na ňu mala iný názor ale zatiaľ ostáva takýto. Možno si o štyri, šesť rokov spravím re-reading a tento môj názor sa pretočí o 180 stupňov. Tak zatiaľ sa majte a vidíme sa pri ďalšej recenzii. Prajem vám krásny posledný školský týždeň.  
    



                                                                                                          ^Camila 

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie