Trón zo skla

by - 7/25/2018

Autor: Sarah J Mass
Originálny názov: Thorne of Glass
Rok vydania: 2015, Slovart
Počet strán: 375
Jazyk: Slovenský
Prečítané: 7/2018


Úryvok z knihy

Za rok otroctva v soľnej bani Endovier si Celaena Sardothien už zvykla, že ju všade vodia v reťaziach a postrkujú špičkou meča. S ostatnými tisíckami otrokov tam zaobchádzajú podobne, akurát na ceste z bane a späť ju vždy sprevádza poltucet stráží navyše.


Môj názor, moje pocity


Vítam Vás pri novej recenzii. Tentokrát sa spolu pozrieme na knihu Trón zo skla. Tak sa pohodlne usaďte a čítajte.  

  
Príbeh nám rozpráva o nájomnej vrahyni Celaene Sardothien, ktorá po roku vo väzení dostane návrh, v ktorom môže získať slobodu ak prežije. Podmienkou je, že musí poraziť dvadsaťtri nájomných vrahov, žoldnierov a zlodejov. Ak ich porazí získa slobodu a stane sa kráľovou nájomnou vrahyňou. Calaena sa dostane do zámku, kde ju trénuje sám Kapitán kráľovskej gardy a princ na nich dohliada. Až jedného dňa začne niekto likvidovať protivníkov a vtedy Calaene zistí, že v hrade sa nachádza oveľa väčšie zlo ako sú jej protivníci. Ako si Calaena poradí? Prežije a vyhrá súboj o slobodu?  





Na túto knihu som sa chystala už nejaký ten piatok a až teraz sa mi dostala do rúk,
troška po donútení ale dostala sa mi. Neviem povedať či tento výber ľutujem alebo nie- myslím, že to zistím až časom s ďalšou časťou.  

Zo začiatku som mala problém sa začítať ale po  stránkach sa mi to podarilo a začalo ma to ako tak baviť. Som si vedomá toho, že prvá časť sa páči málokomu ale ja som s ňou nebola až tak spokojná. Páči sa mi ako autorka všetko vymyslela a uvedomujem si, že táto kniha bola len takým tým spoznávaním a nejakým tým začiatkom pre túto zatiaľ sedem dielnu sériu.  

Ako som spomínala s tým mojím začítaním tak potom ako sa to ako tak rozbehlo sa mi to ľahšie aj troška rýchlejšie čítalo ale stále to nebolo ono. Boli tam časti, ktoré som doslova hltala ale tie boli veľmi málo- aspoň mne osobne sa to tak zdalo. Čo musím vyzdvihnúť na tejto knihe skoro nič čo sa stalo som nečakala. Až na pár časti ale tie boli napísané tak aby si to človek domyslel.  

Asi sa pridám k väčšine ak poviem, že Calaena mi bola sympatickejšia ako Feyra z dvoru. Celkovo som s postavami bola spokojná, páčilo sa mi ako ich autorka vymyslela a ako ich opísala- hoci moje predstavy boli asi troška prilepšené. Tiež autorka dokonale opíše prostredie aby sme sa s ním ľahšie spoznali a ľahšie si ho predstavili čo ma u mňa plus.  

 Musím priznať, že už nejako od začiatku som tušila v akom prevedení bude prebiehať zamilovaný trojuholník. Samozrejme, že párkrát som bola nahnevaná ako to autorka napísala a aké rozhodnutia mala hlavná hrdinka- prišla mi až príliš odvážna. (Áno uvedomujem si, že bola nájomná vrahyňa). 

Teraz je vhodné spomenúť, že celý dej a kniha je napísaná v takom magickom znení, čary, tajomné tvory a také tie magické postavičky- typická Sarah. Čo aj často počúvam, tak Sarah je známa tými svojimi romantickými až erotickými scénkami, ktoré som aspoň ja v tejto knihe nepostrehla (áno aj keď bola nájomná vrahyňa). Ale tak uvidíme čo vykúzli autorka v druhej časti.  

Kniha sa mi páčila ale aj nepáčila- je to také pol na pol. Ďalej by som asi túto krásku nerozoberala, aby každý mal ten svoj zážitok a moment prekvapenia. Knihu odporúčam každému aby si na ňu spravil vlastný názor.  

Za knižný výtlačok ďakujem eshopu presoly.sk. Knihu so môžeš zakúpiť TU.
                                                                          
 

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie