Láska z deníku

by - 8/08/2018


Autor: Sarah Jio
Originálny názov: The Violets of March
Rok vydania: 2018, Motto
Jazyk: Český
Počet strán: 318
Prečítané: 8/2018



Úryvok z knihy

Naše pohledy se na vteřinu střetly, ale rychle jsem sklopila oči ke strojku ve své ruce, mechanicky z něj vyškubla poslední kus lepicí pásky a honem jsem zalepila poslední krabici s Joelovými věcmi, pro které si tehdy ráno přišel. „Počkej,“ zarazila jsem ho, protože jsem si vzpomněla, že jsem v jedné z teď už zalepených krabic zahlédla knížku vázanou v modré kůži. Vyčítavě jsem k němu vzhlédla. „Nevzal sis moje vydání Roků milosti?“


Môj názor, moje pocity



Vítam Vás po dlhom čase pri novej recenzii. Dnes sa spolu pozrieme na knihu Láska z deníku. Tak sa pohodlne usaďte a čítajte.  


Príbeh nám rozpráva o spisovateľke Emily, ktorá si práve prechádza ťažkým obdobím svojho života-rozvodom. Emily sa rozhodne zbaliť kufre a odíde na ostrov-Bainbridge- , ktorý navštevovala ako dieťa. Toto miesto je pre ňu oddychom a zároveň inšpiráciou na nový knižný príbeh. Emily býva so svojou tetou Bee. Emilyna predstava kľudnej dovolenky sa rozplynie v momente keď spozná suseda svojej tety Jacka zároveň narazí na svojú detskú lásku Grega. Emily je oboma mužmi okúzlená, problém je, že nevie, ktorý ju okúzlil viac. Vo svojej dočasnej izbe však objaví červený denník, o ktorom nevie nič len to, že ho musí dočítať dokonca. Vďaka denníčku pochopí kam skutočne patrí ona a jej srdce.  



Kniha ma zaujala obálkou, názvom a tak obsahom. Už len tým ako samotná obálka vyzerá vás k tej knihe pritiahne- ak máte radi romantiku samozrejme. Názov vo mne vyvolal neskutočnú zvedavosť, zaujímalo ma ako to autorka spracuje. Posledným mojím rozhodnutím bol obsah, ktorý keď som si prečítala moje rozhodnutie zmenil na túto knihu musím mať.  

Táto kôpka romantiky mi prišla taká vhodná na leto a nevedela som sa dočkať dňa kedy si túto tehličku prečítam. So začiatkom knihy som mala menší problém z dôvodu, že som sa nejako nechytala na tu šnúrku myšlienok a písmen autorkinho príbehu. Po týždňovej čítacej kríze som túto knihu zhltla doslova za pár hodím kedy ma tých posledných 210 stránok začalo neskutočne zaujímať a ten príbeh ma konečne začal baviť.  

Vynechám začiatok príbehu a ponorím sa rovno do toho najväčšieho dobrodružstva čo sa v tej knihe dialo. Zo začiatku som mala pocit, že sa v tom strácam, no neskôr som si začala dávať dva a dva dokopy. Robila som si vlastné závery s kým asi Emily skončí a snažila som sa nejako rozlúsknuť to veľké tajomstvo z denníka- nie ani trocha som sa nepriblížila. Celý príbeh sa v podstate vyriešil až na konci knihy- samozrejme to čo nečkáte lebo autorka to napíše tak aby ste túto možnosť vylúčili. Ale celkovo to tajomstvo denníka sa nejako prezrádza počas celého príbehu knihu.  

Čo musím priznať páčili sa mi časti, kde si Emily čítala z denníka ale bolo ich veľmi málo a občas som a nich musela dlhšie čakať čo ma dosť hnevalo ale nič to nemení na tom, že som si túto knihu zamilovala.  

Celú knihu som mala pocit, že si Emily v tom trojuholníku lásky nevyberie ani Jacka ani Grega, ale že sa vráti k bývalému manželovi- áno ja viem zvláštna myšlienka ale z toho príbehu tomu tak všetko nasvedčovalo-občas. To ako si Emily vybrala a ako svoju voľbu odôvodní sa dozviete v na stránkach tejto knihy.  
Ak by som sa mala nejako vyjadriť k postavám tak sa mi občas plietli kto je kto- hlavne dve podobné mená ale stále som si to priradila dobre. Postav nebolo veľa dalo sa v tom ľahko orientovať ale rada by som vám viac povedala o tom ako som Emily vnímala ja.  

Emily mi v niektorých chvíľach prišla veľmi zvedavá ale aj neskutočne citlivá a starostlivá. Nikdy nenechala veci na ostrove bez dostatočného záveru, ktorý by stačil jej. Aj keď si vyberala medzi dvoma mužmi nebola taká mrcha, že oboch ťahala za nos. Proste mi prišla ako správna žena a hlavne nevkladala nádej tam kde sa nedalo-možno nie vždy ale pri jednej určitej situácii.  
Tento príbeh som si zamilovala ako som spomínala a ak ste romantická dušička tak vám knihu vrelo odporúčam. Aj keď ja sama som  sa občas cítila ako detektív v tejto nádhere keď som sa tomu snažila prísť na riešenie.  

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu albatros media, ktorý mi ju zaslali. Zakúpiť si ju môžeš TU.




                                                                                                         

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie