Hraj fér

by - 10/14/2018

Autor: Enja Rúčková
Rok vydania: 2018, COOBOO
Jazyk: Slovenský
Počet strán: 325
Prečítané: 10/2018


Úryvok z knihy

Vo vnútri mi všetko vrelo. Najradšej by som tácku s koláčmi otrepala Jorikovi o tú jeho vyholenú hlavu. Ale neurobila som to. Musím poslúchať autority, ktoré v Nestorovie rodine predstavuje starká a môj otec. Presne v tomto poradí. Čo povie starká, to je sväté. Nepripúšťa sa nijaká diskusia. Dokonca ani otec sa jej mnohokrát neodváži postaviť. 


Môj názor, moje pocity

Vítam Vás pri dnešnej nedeľňajšej recenzii. Dnes by som sa s vami rada podelila o svoj názor na knihu Hraj Fér. Tak sa pohodlne usaďte a čítajte.  

 
Príbeh nám rozpráva o tínedžerke Alexis, ktorej snom je zmaturovať, ukončiť vysokú školu, precestovať celý svet a byť slobodná. No problémom je jej otec, ktorý ma s ňou iné plány a sny ako ona. Alexis sa musí presťahovať na bohom zabudnutú dedinu k jej starej mame, kde je nútená nie len stráviť leto odstrihnutá od svojich kamarátov ale dokonca pomáhať otcovi na stavbe. Popri práci sa jej do cesty pripletie istý mladý vojačik- Jorik, ktorý pobláznil hlavu nejdenému dievčaťu a teraz mu do oči padla Alexis. Celý život Alexis napĺňa predstavy otca alebo jej starej mami- každý od nej chce a očakáva niečo iné ale nikto sa jej nespýtal po čom túži ona. A po celý ten čas sníva len o Jorikovy, ktorý sa skrýva za múrom pred akýmkoľvek citom. Je len na Alexis či sa dokáže dostať Jorikovy pod kožu alebo to je len letný románik, na ktorý si o niekoľko rokov ani nespomenie.  



Začneme mojou obľúbenou vetou a to: Na začiatok by som rada povedala, že máloktorý slovenský autor ma osloví a dokáže zaujať a u tejto autorky sa stalo to, že kniha ma zaujala a páčila sa mi a dokonca som nutne potrebovala ďalšie strany. No a teraz sa môžeme presunúť k samotnému názoru. 

Na prvých stránkach som tejto knihe nejako nevedela prísť na chuť, po týždňovom odklade som túto knihu vzala znova do rúk a začala ju čítať od začiatku a tentokrát ma už ten začiatok aj nejako tak zaujímal. Keď som sa prelúskala cez začiatok tak už to bolo len o tom čo sa bude diať ďalej, ako to bude pokračovať, stane sa to čo chcem aby sa stalo?   

Celá kniha bola podľa mňa ľahučko napísaná, občas sa tam nachádzala konverzácia cez sms správy, ktorá sa mi páčila a celú to knihu to len príjemne oživilo.  

Väčšia časť knihy sa je len o Alexis a Jorikovi , takže sme sa toho veľmi málo dozvedeli o vedľajších postavách- čo musím priznať, že mi neprekážalo vzhľadom nato, že Alexis ako sa spomína v knihe veľmi nemá v láske túto dedinku a nepozná tam mnoho ľudí. No aj keď sa to celé točilo okolo nich bola som s tým spokojná a myslím, že ma to zaujímalo viac ako keby tam boli opisy zo života vedľajších postav.  

No a rada by som sa vyjadrila k správaniu našich hlavných postav. Miestami mi Alexis prišla mierne naivná taký ten tínedžer, ktorý ma menej ako 19-násť. Nevravím, že  mi bola nesympatická ale neviem nie som stotožnená s niektorými rozhodnutiami, ktoré spravila ale beriem na vedomie prečo to bolo práve takto napísane a prečo sa správala tak ako sa v knihe správala. Ale celé to dodalo knihe takéto oživenie. 

No a čo sa týka Jorika, tak typický chlapec. Občas nechápem, prečo sa správal tak ako sa správal- dobre väčšinu času to nechápem ale to ani v bežnom živote. No každopádne ak preňho Alexis nebola len na hranie ale boli tam aj nejaké tie emócie tak mohol o ňu zabojovať a nebáť sa. Ale to by som už zachádzala do spoilerov takže toľko k tomu.  

No teraz konečne ohodnotím celú knihu a vyjadrím svoje pocity na knihu lebo som sa v tom úplne stratila. Kniha sa mi páčila. Autorka to napísala naozaj zaujímavo a páči sa mi ako ten celý príbeh vymyslela. Aj keď som si po celý ten čas myslela, že to bude mať niečo spoločné s historickým románom alebo niečo z  tohto žánru, ktorý sa odohráva v minulosti tak nebolo to tak začo som rada. 
 Každopádne knihu odporúčam asi každému, kto ma rád romantiku a veľa romantiky a takých tých mladých lások prípadne ak si chcete spríjemniť večer romantickou knihou tak toto je práve ona.  

Ja dúfam, že sa Vám recenzie páčila a prajem Vám ešte peknú nedeľu a my sa stretneme pri ďalšej recenzii.  

Za knihu sa chcem poďakovať vydavateľstvu albatros média, ktorí mi knihu zaslali. A zakúpiť si ju môžeš TU

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie