Pád

by - 10/10/2018

Autor: Lauren Kate
Originálny názov: Fallen
Rok vydania: 2011, Ikar
Počet strán: 304
Jazyk: Slovenský
Prečítané: 7/2018


Úryvok z knihy

Luce mala kus papiera s vytlačeným rozvrhom, poloprázdny zošit, do ktorého začala písať ešte minulý rok na dejinách Európy na hodinách pre pokročilých na Doverskej, dve ceruzky, svoju obľúbenú gumu a náhly pocit, že Arriane mala o vyučovaní na Meči a kríži pravdu. 




Môj názor, moje pocity
 


Vítam Vás pri novej recenzii. Tentokrát sa spolu pozrieme na knihu Pád zo série padlých anjelov. Tak sa pohodlne usaďte a prajem príjemné čítanie.  


Príbeh nám rozpráva a o šestnásť ročnej Luce Price, ktorá je prihlásená na internátnu školu Meč a Kríž, ktorá je zameraná pre problémové deti s rôznymi psychickými problémami. Jediným svetlým bodom na tejto škole, plnej kamier a zákazu mobilných telefónov  je chlapec menom Daniel Grigori, ktorý sa jej vyhýba a dáva jej to jasne najavo. Luce to však nevzdáva a snaží sa prísť na Danielove tajomstvo.  



O tejto knihe som počula už pre niekoľkými rokmi keď mi ju odporučila kamarátka ale nejako som na ňu po pár dňoch zabudla a vrátila som sa k nej pred pár mesiacmi. Dlho som rozmýšľala nad tým či si knihu kúpiť a prečítať až som napokon na základe filmu povedala tejto knihe áno.  

Ako sme sa už dočítali na obale knihy tak tento príbeh sa týka anjelov. Príbeh
obsahuje prvky sfi-fi a fantasy ale povedala by som, že aj prvok láska tam je dosť dôležitý.  

Dovolila by som si knihu rozdeliť na dve polovice.  
S prvou polovicou som nebola až tak spokojná. Je pravda, že zo začiatku som sa zoznamovala s postavami a s dejom. Čo sa týka príbehu tak nám ho rozpráva sama autorka, takže to mi troška prekážalo. (Ale to mi prekáža v každej knihe). S postavami sa da rýchlo zblížiť ale miestami mi  prekážalo Lucine správanie miestami bolo až príliš také snaživé čo sa týka Daniela a už keď sme spomenuli Daniela tak jeho správanie je naozaj zvláštne- raz je z neho hrdina a o minútu neskôr hlúpy ignorant. Čo sa týka akcie a týchto okolností tak nám autorka dáva veľa otázok a veľa začiatkov niečoho čo sa má stať.  Autorka sa to zo začiatku snažila veľmi naťahovať, takže niektoré časti boli až príliš nudné a na dlhé čítanie.  

Všetko sa to začne nejako vyvíjať a riešiť v  druhej polovici knihy. Kedy všetky dieliky začnú do seba zapadať. Miestami mi príde, že sa to autorka snažila až nejako rýchlo ukončiť hlavne na konci knihy. Tiež je pravda, že niektoré časti mi prišli až veľmi nereálne. Ale druhá časť sa mi páčila viac.  


Ak by som túto knihu mala zhodnotiť ako jeden celkom tak nemôžem povedať, že ma sklamala už len z dôvodu, že som od nej príliš veľa nečakala skôr ma milo prekvapila niektorými časťami. Kniha bola naozaj pekne spracovaná, ľahko sa to čítalo, osobne si myslím, že to nebolo ťažké čítanie ale ako som spomínala vyššie občas boli časti, ktoré ma nudili a aj kvôli tomu stiahnem jeden bod. Inač som s knihou spokojná.  



                                                                               

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie