Povedz, že ma miluješ

by - 10/07/2018

Autor: Jenny Hanová
Originálny názov: The Summer I turned Pretty
Rok vydania:2018, COOBOO
Jazyk: Slovenský
Počet strán: 240
Prečítané: 9/2018

Úryvok z knihy

Najprv ma objal Conrad, no držal si ma od tela, dbal na to, aby som sa nedostala priveľmi blízko. Nedávno sa dal ostrihať a pokožku na šiji mal ružovú. Cítila som z neho vôňu oceánu. Voňal ako Conrad. „So škulkami si sa mi páčila viac,“ zašepkal mi do ucha. 

Môj názor, moje pocity


Vítam Vás pri dnešnej recenzii. Dnes by som sa s vami rada podelila o moje pocity z knihy Povedz, že ma miluješ. Dúfam, že sa Vám recenzie bude páčiť. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte. 


Príbeh nám rozpráva o Belly, ktorá už netrpezlivo očakáva leto a spolu s ním letný domček, ktorý navštevuje aj s rodinou rok čo rok od nepamäti. Belly celý rok nežije pre nič iné ako leto a letné prázdniny- letný domček, pláž, more, kopec zábavy, najlepšia priateľka Susannah a bratia Jeremiah a Conrad. Belly nikdy nevynikala krásou spomedzi dievčat ale toto leto vyrástla zo škaredého káčatka do nádhernej labute- a spolu s ňou sa začne všetko meniť. Prvý bozk, nádherný chalani, prvá láska, prvý priateľ, prvé dobrodružstvo...  Lenže ako sa leto končí Belly sa musí konečne rozhodnúť 



Na túto knihu som sa tešila z nejakého neznámeho dôvodu. Nemám poňatia prečo ani prečo.. Ako mi tak ubiehal čas a táto kniha ležala v poličke tým menej som sa o ňu zaujímala ale jedného večera sa na ňu konečne dostalo. Po týždni rozmýšľania koľko hviezdičiek by si táto kniha zaslúžila tak stále neviem. Ale pokusím sa nato prísť počas tejto recenzie. 

Na začiatok by som povedala, že to bolo troška zvláštne a troška som sa tam strácala ale keď som si pozorne čítala názvy kapitol tak tento problém zmizol. Páčilo sa mi ako medzi jej životom a jej letom pridávala aj spomienky predchádzajúcich  prázdnin. Už keď som pri tých kapitolkách tak musím vytknúť, že mi troška prekážalo, že tie kapitoly boli naozaj štvorstranové takže som sa musela každú chvíľu sústrediť na tú minulosť a prítomnosť. No ale to je toľko k začiatku a ku kapitolám.  

Keď to už začalo byť zaujímavé a aj sa to nejako vyvinulo tak to bolo už lepšie. Bola to taká oddychová kniha, ktorá je zaujímavá a pekná na takú romantickú náladu ale čakala som od toho veľmi veľa a dostala som toho málo- možno ak bude ďalšia časť tak sa to zmení. Kniha sa mi páčila aj napriek tomu miernemu sklamaniu. No ale teraz by som rada prešla k tomu hlavnému a najdôležitejšiemu 

Od tejto autorky to je prvá kniha, ktorú som prečítala takže som si musela zvyknúť na jej štýl písania, oddychový príbeh a všetko ľahko ale aj ťažko napísané. Chcela by som vyzdvihnúť štýl písania, ktorý sa mi naozaj páčil a celkovo sa mi kniha páčila a hlavne aj ta myšlienka toho príbehu aj keď mohlo to byť viac prepracované- viac zápletiek, ktoré by som ja ako čitateľ ocenila.  
Čo sa týka postáv tak tam viac menej nemám nič proti len niektoré vlastnosti mi na Belly nesedeli a troška by som ich pozmenila no ale aj napriek tomu mi prišla sympatická. Chalani a jej brat tak nato nemám nejako veľa slov- miestami mi to prišlo zvláštne kedy nenechajú randiť svoju kamarátku so slušným chalanom. Celkovo medzi ich vzťahmi (všetkých postáv) mi chýbala úprimnosť a dôvera, v ktorej ak by sa prezradila tak by sa vyzradil celý dej a celkovo by to už asi nemalo zmysel písať.  


Táto časť obsahuje spoiler  

Ako som si tak všimla z tých všetkých kníh tak mi to príde, že tá rakovina, ktorá v každej knihe zohrá dôležitú úlohu, pretože všetko otočí iným smerom, tak mi to príde už také akoby autori nemali inú zaujímavejšiu zápletku prípadne sa rozmyslia v polovici knihy, že aha nemám tam čo dať bude tam rakovina. Už len z princípu prestávam mať rada knihy, v ktorých sa vyskytuje rakovina pretože tých kníh je čoraz viac a povedzme si pravdu rakovina je smutná vec.  

Koniec Spoileru  


Ešte mi napadla tak troška bláznivá myšlienka a to, že sa mi to začína podobať na papierovú princeznú zmiešanú s filmom všetkým chalanom, ktorých som milovala- naozaj neviem prečo ale niektoré časti na mňa tak teraz pôsobia.  
No ale rada by som sa s vami už rozlúčila a knihu Vám odporúčam ak si chcete oddýchnuť alebo si spraviť romantický večer s knihou. Knihu hodnotím tak ako hodnotím takže to by bol asi aj koniec recenzie.  


Za knihu sa chcem poďakovať vydavateľstvu albatros média, ktorí mi knihu zaslali. Zakúpiť si ju môžeš TU

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie