Darker

by - 1/30/2019

Autor: E L James
Originálny názov: Darker
Rok vydania: 2018, Baronet
Jazyk: Slevenský
Počet strán: 548
Prečítané: 1/2019

Úryvok z knihy
Vravíš, že maniak? Dr. Flynn Ti k tomu asi čo-to povie...
Chceš vyraziť na piknik? 
Mohli by sme si užiť vonku, Anastasia.
Ako to dnes ide, bejby?

Môj názor, moje pocity

Po dlhom čase Vás vítam pri novej recenzii. Tentokrát by som Vám rada predstavila knihu Darker. Spolu si prečítajme moje pocity z tejto knihy, takže sa len pohodlne usaďte a čítajte.


Príbeh Päťdesiat odtieňov temnoty, kde nám teraz svoje tajomstva odhalí sám Christian Grey. Christanova posadnutosť Anastasiou aj po zlomených srdciach stále pretrváva a nemôže ju dostať z hlavy. Christian ma jasný plán ako si získať Anastasiu späť a to tak, že sa rozhodne potlačiť svoje najtemnejšie túžby aj potrebu riadiť iných a milovať Anastasiu tak ako si to želá ona. Lenže trauma, ktorou si prešiel v detstve ho stále trápi. Aby toho nebolo málo Christian sa dozvedá, že Jack Hyde- šéf Anastasie- ju chce mať len pre seba ale to Christian nemôže dovoliť a tak robí dôležité opatrenia. Keď už sa zdá, že vzťah Anastasie a Christiana prekonal všetko zlé a teraz sú už na dobrej ceste objaví sa Christianova bývala subka Leila, ktorá je mu aj po všetkom oddaná a zamieša karty a vyvolá v Anastasii rôzne pocity. Dokáže si Christian získať opäť Anastasiu alebo ho Elena a Leila stiahnu do minulosti? 


Ako ste si už určite všimli tak toto pokračovanie tejto série odtieňov ma dvoch
vydavateľov a to bol u mňa ten najväčší problém aj keď som rada, že sa kniha preložila ale je to iný štýlom písania a celkovo prekladu na aký som bola zvyknutá počas štyroch dieloch, ktoré boli písané inou prekladateľkou. Takže tie vety, frázy, na ktoré som bola zvyknutá tam už neboli prípadne boli napísané úplne inač a nebola to až taká zábava ako v prvej knihe Christiana. No ale po niekoľko stovkách strán som si nato celkom zvykla a dalo sa mi to už ľahšie čítať aj keď to stále nebolo to čo som chcela.   

Aby to nebolo len o tom preklade tak rada by som prešla už k samotnému príbehu tejto knihy. Myslím si, že to nebude spoiler ak poviem, že títo dvaja sa dajú znova dokopy aj keď to skončilo ako to skončilo. Celý ten príbeh, celá táto kniha je viac menej to isté ako pôvodná časť o Anastasii len s tým rozdielom, že je to o Christianovi, o tom ako celú vec vníma on, jeho myšlienky, tajomstvá všetko sa nám postupne odhaľuje ale niektoré veci dostávajú iný pohľad na túto knihu aký som mala a je z nich ešte väčšie tajomstvo ako bolo, čo s mojou zvedavosťou nebolo vôbec vtipné.  

No musím uznať, že sa mi páči ako to autorka vymyslela, konkrétne príbeh o Christianovi a o tom čo robí ak nie je spolu s Anastasiou aj keď mám pocit, že väčšinu času bol v práci, na obchodných rokovaniach- jednoducho v pracovnom svete- tak aj keď som si povedala “ach bože to sa bude ťahať na niekoľko strán” tak autorka to oživila práve tým, že sa tam diali naozaj veci nad, ktorými som sa pousmiala, takými bežnými pracovnými problémami.  
 
Čo by som rada pozdvihla, tak páčilo sa mi ako sa Christianove správanie zmenilo, nezaujímal sa len o seba ako som mala dojem v pôvodnej sérii ale aj o iných ľudí a nie len o rodinu a Anastasiu- taký dobrák, ktorého zmenila láska. Ale aby som jeho postavu len nechválila tak troška kritiky si zaslúži tiež a to konkrétne jeho vlastnosť, ktorá mňa po celý čas strašne hnevala a tou je až jeho chorobná kontrola, aj keď chápem aký to malo význam a prečo to takto bolo tak v niektorých prípadoch mi to prekážalo.  

Keďže nemôžem nič rozpitvávať aby som nezašla do spoilerov, tak je načase túto recenziu ukončiť. Aj napriek prekladu, ktoré tejto knihe berie na hodnotení, tak kniha sa mi páčila a bavilo ma ju čítať a spoznávať svet Christianovými očami. Tiež ak ste milovníkom tejto série tak si ju prečítajte a posúďte sami aký to vo vás zanechá zážitok.  


Za knihu sa chcem poďakovať kníhkupectvu Panta Rhei, ktorý mi knihu zaslali a zakúpiť si ju môžeš práve TU.  

 

You May Also Like

2 komentárov

  1. Toto je asi jediná kniha, ktorú si nechcem nikdy prečítať :) Nie že by som film nemala mám rada tento film, ale v knižnej forme ma nezaujal :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Četla jsem Padesát odstínů a dál pokračovat určitě nebudu. Ono to příběhově úplně tupé není, ale jinak se mi to nelíbilo. Původní verze měla být psána jako fanfiction na herce Roberta Pattinsona....

    OdpovedaťOdstrániť

Nahlásiť zneužitie