Placebo ON|| RECENZIA

by - 6/24/2019

Veľká vďaka patrí autorke tejto knihy Baja Dolce, ktorá mi knihu zaslala. Tvoja knihovnička sa poteší ak si ju objednáš na práve TU alebo na inom eshope.

♡♡♡♡♡
 ,,Odpusť. Pokazila som to,"vravela som zlomene.
 ,,Zmiznem ti zo života. Zabudneš," povedala som a roztrasene som si išla do kuchyne po veci. Moja kabelka ležala na stole vedľa otvorenej fľašky s vínom. Keby som bola mlčala, mohol to byť pekný večer.
♡♡♡♡♡

Môj názor, moje pocity

Chcela by som Vás privítať pri dnešnej recenzií. Dnes by som sa s vami rada podelila o moje myšlienky a pocity z knihy Placebo On. Chcem ešte na začiatok upozorniť, že kniha môže obsahovať menšie Spoilery,a tiež upozorňujem nato, že recenzia je dlhšia ako zvyčajne ale toto je kniha, pri ktorej to kratšie nešlo. Pohodlne sa usaďte a prajem Vám príjemný zážitok z čítania.

Príbeh nám rozpráva o mladučkej Eme, ktorá prežila hrozné chvíle v pestúnskej rodine, kým si ju osvojila babička. Od vtedy ju prenasledovali každú noc nočné mory, od ktorých sa snažila dostať čo najďalej. Ema sa rozhodla začať od začiatku, presťahovala sa, našla si nový domov, novú prácu, priateľov. Lepšia budúcnosť bola už na dosah ruky, keď do jej života vstúpil práve On- záhadný, cieľavedomý, s vlastnými tajomstvami Christopher. Dokážu sa títo dvaja preniesť z tmavých hlbín minulosti? Alebo to všetko bude len krátkodobý a klamlivý placebo efekt, ktorým si ešte viac ublížia?

♡♡♡♡♡
Predtým ako som sa rozhodla začať písať túto recenziu som si zostavila osnovu aby som Vám nič nezabudla povedať. Samozrejme musím povedať ešte pár zbytočných slov inač by sme nemohli začať. Po knihe Placebo som už pokukovala nejaký ten piatok a zaujímalo ma, že si ju prečítam, našla som si profil autorky, wattpad kde som si prečítala prvú kapitolu a stále som nevedela pochopiť čo na tej knihe je také úžasné, ale prišiel deň kedy sa mi táto kniha vďaka autorke dostala do rúk a ja som za ňu neskutočne rada a už asi po stýkrát za ňu ďakujem. No ale poďme už k recenzií.

Ako som už raz spomínala kniha mi troška okrajovo pripomínala sériu päťdesiat odtieňov a sériu After, ako iste vieme ja musím každú knihu s niečím porovnať. Napríklad keď sa spoznali, alebo ako zistili o svojej prítomností mi prišiel len máličko podobný, a tiež aj jedna sprchová scéna (čo neberiem do úvahy), a tiež aj celé ako to skončilo, nemyslím tým, že sa stalo to isté alebo na ten istý štýl ale niečo máličko podobné mali aspoň v zoznámení a v tom ako to skončilo. Takže nepredstavujme si to ako niečo rovnaké len také 1% podobné.

Ešte kým som pri tejto časti rada by som povedala, že aj keď sa mi to podobalo,
bol to úplne iný príbeh. Bol to príbeh plný emócií, ktoré boli neskutočne cítiť z tých strán, viet a slov, možno to bolo práve preto, že príbeh ma v sebe niečo zo skutočného príbehu, zo skutočného sveta a autorka (aspoň podľa mojej čitateľskej dušičky) nám ukázala, že nie každý z nás má/ mal ľahký život ale vždy je tu niečo prečo sa ten život oplatí žiť. Dovolím si citovať slová autorky zo zadnej strany obálky
 ,, Strach pomáha rásť, bolesť dodáva odvahu, slzy očisťujú, nenávisť mení, predsudky spájajú a láska lieči.” A toto nám autorka vďaka tejto knihe ukazuje.

Ku každej knihe zvyknem napísať aspoň niečo čo mi počas čítania prekážalo, nejakú mínusovú stránku knihy no tu mi absolútne nič neprekážalo- až na tu 1% podobnosť ale nič čo by sa nedalo prežiť. Ešte by som chcela povedať ku knihe to, že je to naozaj maličká, úzka knižočka, v ktorej nájdete všetko čo od takejto knihy očakávate a hlavne nás autorka hodí do deja ale tak aby sme sa v ňom nestratili, a nepíše žiadne zdĺhavé omáčky okolo toho čo ma kto oblečené, a toto veľmi chválim, pretože je to napísané tak, že sa človek nestratí a vieme si tento svet veľmi ľahko predstaviť.

Predtým než prejdem k postavám musím povedať, že som bola neskutočne zvedavá akú minulosť skrýva Ema, a veľa nechýbalo a skoro som si predčítala niekoľko kapitol ďalej len aby som to zistila. Týmto chcem povedať, že autorka má pre nás jedno napínavé tajomstvo/ napínavú chvíľu za druhou a toto je na tej knihe úžasne, že Vás neprestane baviť.

Konečne sa dostávame k postavám a ja nemôžem povedať nič iné okrem toho, že Ema bola jedna skvelá, úžasná a sympatická osoba, v ktorej mám veľký obdiv a to ako to všetko zvládla a prekonala ako dokázala to čo dokázala je niečo skvelé. Tiež nesmiem zabudnúť na moje obľúbené dvojčatá, ktoré mi neskutočne prirástli k srdci, jednoducho tie dve stáli za všetko.

No konečne sa dostávame na koniec recenzie. Vlastne okrem slov, že ma táto kniha zasiahla čo sa mi často nestáva, hlavne po tom kedy je kniha veľmi na očiach čo sa sociálneho sveta týka ako bola táto (pre info- ak je kniha veľmi chválená tak sa mi ta chvála dostane pod kožu a čakám od toho veľa a tým som skoro vždy sklamaná) ale od Placeba aj keď bolo všade vopchate, ma táto kniha neskutočne zasiahla a určite ak váhate nad tým či si ju prečítať alebo nie, choďte do toho pretože toto bol neskutočne silný a hlavne plný emócií príbeh a ďalšie xy dôvodov som Vám napísala vyššie v recenzií.

⭐⭐⭐⭐⭐

Dúfam, že sa Vám moja recenzia páčila a zanechala vo Vás aspoň nejakú moju myšlienku, z toho čo som Vám sem napísala z hĺbky srdiečka. Ja sa s Vami pre dnešok lúčim a verím, že sa čoskoro vidíme pri ďalšej recenzií, užívajte ešte posledné júnové dni.

You May Also Like