Najlepšie kamarátky ... Ženy z rodu Springovcov || DVOJRECENZIA

by - 10/23/2019

 


AUTOR: Jacqueline Wilsonová
TITUL: Najlepšie kamarátky
ROK VYDANIA: 2006,2013, SLOVART
POČET STRÁN: 224
 


Za recenzný výtlačok sa chcem poďakovať eshopu preškoly, ktorý mi ho zaslali. A ak aj vy chcete aby sa Vaša knihovnička pýšila touto knihou zakúpiť si ju môžte TU


Po dlhšom čase Vás vítam pri novej recenzii. Dnes sa spolu pozrieme na dve knihy. Jedna z môjho detstva, ktorá nesie názov Najlepšie kamarátky, ktorú napísala Jacqueline Wilsonová. Druhá od autorky série After Anny Todd a kniha nesie názov Ženy z rodu Springovcov Verím, že sa Vám recenzie budú páčiť a teraz sa už len pohodlne usaďte a prajem príjemný zážitok z čítania.   

♡♡♡♡♡

S roztrasenými rukami som otvorila balíček. 
Bol v ňom Alicin strieborný náramok s príveskami. 

♡♡♡♡♡

Príbeh nám rozpráva o dvoch dievčatách- Gemme a Alici, ktoré sú najlepšie kamarátky. Aj keď sú obe odlišné, a každá miluje niečo iné. Jedna kreslí druhá hrá futbal, jedna je mlada dáma a tá druhá zasa nezatvorí ústa. Pred sebou nemajú žiadne tajomstvá, hovoria si všetko, trávia spolu každý deň. Až raz Gemma zistí, že Alica má pred ňou tajomstvo. Keď Gemma konečne zistí, čo to je za tajomstvo začína pochybovať o tom, že by s Alicou mohli zostať najlepšie kamarátky navždy.  
♡♡♡♡♡ 

Veľa ľudí sa možno pýta prečo som si vybrala práve túto knihu, lenže prečo nie? Prečo si neprečítať niečo pri čom si spomeniete na svoje mladšie ja a krásne si oddýchnete, zasmejete sa na knihe, ktorú čítalo Vaše mladšie ja.  

Spomínam si keď som túto knihu čítala prvýkrát, bola som ako na ihlách čo sa stane a ako sa to vyrieši a po niekoľkých rokoch keď som si ju znova prečítala moje pocity boli rovnaké - až na jeden rozdiel, že som si pri tejto knihe poriadne oddýchla. 
Každá stránka, každá veta niečím zaujme a je vidieť, že dievčatá sú naozaj pravé kamarátky a vždy držia pri sebe čo v tejto dobe často nevidieť. Situácie, ktoré sa tam dejú majú svoje kúzlo. Človek sa zasmeje, príde mu aj smutno. Jednoducho táto kniha ma v sebe niečo krásne. 

Tiež nesmiem zabudnúť nato, že kniha obsahuje takmer na každej stránke krásne ilustrácie, ktoré mi neraz napadlo vymaľovať.  
  
Ja osobne som si pri tejto knihe krásne oddýchla, zasmiala sa a mala príjemný zážitok z čítania a rovnako som sa aj vrátila do svojich detských čias.  
Jedine mínus, ktoré tejto knihe dávam, je to, že sú v mäkkej väzbe a nie v pevnej ako kedysi ale to je už len môj pohľad, že to nie je ako prvé vydanie – ale povedzme si to tak obsah knihy je stále rovnaký.  

Čo sa týka môjho odporúčania, tak túto knihu odporúčam dievčatám, ktoré začínajú dospievať alebo v kľude aj v mladšom veku, pretože človek nemá čo stratiť. Rovnako túto knihu odporúčam milovníkom Wilsonovej a tiež ju odporúčam aj ľudom, ktorý sú starší a chcú si zaspomínať na svoje mladšie ja. 

⭐⭐⭐⭐





AUTOR: Anna Toddová 
TITUL: Ženy z rodu Springovcov
ROK VYDANIA: 2019, YOLI
POČET STRÁN: 320



Za recenzný výtlačok sa chcem poďakovať eshopu preškoly, ktorý mi ho zaslali. A ak aj vy chcete aby sa Vaša knihovnička pýšila touto knihou zakúpiť si ju môžte TU.  

♡♡♡♡♡

Meg hovorila o deťoch oveľa viac, než obyčajná devätnásť ročná baba pri zmysloch. Bola som si istá, že poslúchne Jo, a počká s tým, kým bude staršia. 

♡♡♡♡♡

Príbeh rozpráva o štyroch sestrách- Meg, Jo, Beth a Amy. Každá z nich je iná no starosti majú rovnaké- otec na misii v Iraku a matka skrývajúca tajomstvo. Všetky túžia po živote za, ktorý sa nebudú musieť hanbiť - iný ako teraz vedú. Pred sebou majú rok, ktorý rozhodne o ich budúcnosti.
Meg- sa chystá vydať za dôstojníka a vstúpiť do armádnej spoločnosti, ako ženy, ktoré uznáva.
Beth- Je ako včeličká (usilovná) ale bojí sa výjsť z domu a bojí sa predstavy, že nikdy nepríde nato, kto v skutočnosti je. 
Jo- Chce odísť. Kiežby mohla preskočiť maturitu, pretože sníva o živote v NY a kariére novinárky. Chce aby na svete niečo po nej ostalo. Nezastaví ju ani láska. 
Amy- Je najmladšia a preto s obdivom pozerá na svoje sestry a učí sa od nich ako zaobchádzať so životom.
Všetky sú romantické a drzé ale hlavne stratené v predstavách a snoch budúcnosti.

♡♡♡♡♡
Dôvod prečo som siahla práve po tejto knihe bol ten, že som si povedala- Autorka série After- série, ktorú naozaj milujem tak ďalšia kniha od Anny bude rovnako skvelá ako predchádzajúce a nemusím si ani čítať ani o čom bude, len to v rýchlosti preletím očami. 
No to bol pre mňa veľmi hlúpy dôvod, pretože ako som neskôr zistila, kniha je "inšpirovaná" malými ženami. Do knihy boli zapojené aj prvky vojny, vojnového prostredia. 

Čo je možno plusom tejto knihy, že sa na svet pozeráte viacerými očami- viacerých postáv- takže je to o niečo zaujímavejšie. Vidíme viac do myšlienok hlavných postáv a nie len toho čo rozprávajú svetu, vieme ako sa skutočne cítia. 

Podľa môjho názoru sa dej knihy veľmi neposúval a z môjho pohľadu tam nebolo nič také kde by som padla na zadok- áno bolo tam pár scén, ktoré som nečakala, ktoré ma prekvapili ale až tak veľa toho nebolo.
Jediné čo ma zaujímalo čo za veľké tajomstvo to skrýva ich matka a to jediné ma hnalo ďalej v čítaní. No aj tak to bola pre mňa menšia katastrofa. 

 Ale aby to nebolo všetko len o tom negatívnom, tak príbeh je písaný ľahko, pre niekoho koho by to zaujímalo by to bolo rýchle čítanie. No ale táto kniha nebola nič pre mňa. Rovnako si tiež myslím, že by zaujala starších čitateľov alebo čitateľov, ktorý obľubujú tento žáner.

Keďže som už na konci so silami, a tiež si myslím, že negatívnych vecí už bolo dosť tak je už na čase na menšie odporúčanie. Kniha sama o sebe nebola zlá ale ako som už spomínala nepadli sme si do oka a kniha nebola napísaná práve pre mňa, takže aj keď môj názor je negatívny neznamená to, že teba táto kniha nezaujme. Túto knihu naozaj odporúčam starším čitateľom a čitateľom, ktorých zaujímajú príbehy s prvkami vojny/ príbehy, ktoré sa odohrávajú v tomto prostredí. 

⭐⭐



Dúfam, že sa Vám moje mini recenzie páčili a zanechali vo Vás aspoň nejakú moju myšlienku, z toho čo som Vám sem napísala z hĺbky srdiečka. Ja sa s Vami pre dnešok lúčim a verím, že sa čoskoro vidíme pri ďalšej recenzií, užívajte krásne farebné jesenné dni. 

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie