Cudzinec z papiera || RECENZIA

by - 1/03/2020


Autor: Ivica Ďuricová
Titul: Cudzinec z papiera  
Rok vydania:2019,Adlerivia Press 
Počet strán: 228




Za recenzný výtlačok sa chcem poďakovať kníhkupectvu Panta Rhei, ktorý mi ho zaslali. Ak chceš aby sa tvoja knihovnička pýšila touto knihou nájdeš ju TU.

 ♡♡♡♡♡
 Dá sa milovať dvoch mužov naraz? Viete rozdeliť svoje srdce? A je v poriadku, ak tomu druhému dáte iba polovicu
♡♡♡♡♡

Chcela by som Vás privítať pri dnešnej recenzii. Dnes by som sa s Vami rada podelila o môj názor na knihu Cudzinec z papiera od Slovenskej autorky – Ivana Ďuricová. Tak už sa len pohodlne usaďte a prajem Vám príjemný zážitok z čítania. 



Príbeh nám rozpráva o Liane, ktorá dostane pracovnú ponuku v Bratislave, ktorú sa
rozhodne prijať a sťahuje sa na rok do podnájmu v Bratislave. Svoj byt v Trenčíne sa rozhodne prenajímať cudzincovi, s ktorým sa nikdy nestretla. Cez týždeň tam býva Cudzinec a cez víkend Liana. Cudzinec poruší jedno z dohodnutých pravidiel a Liana mu napíše nahnevaný odkaz, ktorým začne ich stickerová konverzácia, ktorá po čase prejde do dlhých osobných listov.  Cez listy si začnú byť bližší, než by sa im to páčilo. Po roku nastane čas odovzdať kľúče a budú sa musieť pozrieť jeden druhému do oči a nájsť odpoveď na dôležitú otázku. Je možné sa zamilovať do niekoho, koho ste nikdy nestretli?
 

♥️♥️♥️♥️♥️
Kniha alebo skôr knižočka, ktorá na pár týždňov ovládla Instagram ma natoľko zaujala, že som sa nakoniec rozhodla si ju prečítať. No povedzme si pravdu, naozaj bola taká skvelá ako o nej každý vraví -  kniha, ktorá bola takto chválená ako cudzinec z papiera u mňa mala vysoké očakávania a čakala som krásny príbeh, ktorý ma posadí na zadok. Bohužiaľ to pri tejto knihe takto nebolo – neposadila ma zadok ale to neznamená, že sa mi kniha nepáčila. Ale asi by bolo vhodné začať od začiatku. 


V deň keď mi táto kniha prišla som si povedala  „ To je jedno hubka na večer pred spaním.“ Naozaj som si to myslela no žiaľ, to tak nebolo a trvalo mi týždeň kým som túto knihu prečítala. Prvých asi sto stránok som sa neskutočne nudila a nevedela som pri knihe posedieť viac ako desať minút. Pre mňa tam bolo veľa opisov, ktoré boli pre mňa častokrát zbytočné a spôsobili to, že som sa knihe vyhýbala a jediné čo ma bavilo čítať boli listy medzi Lianou a Cudzincom.  


Je pravda, že kniha je napísaná tak aby čitateľ zistil až na poslednej stránke, kto je vlastne cudzinec ale môj vnútorný hlas mi celú tú dobu našepkával vždy jedno a to isté meno – aj keď v danej situácií by ste nato ani nepomysleli.

Po ďalších tridsiatich stránkach som si myslela, že to už naozaj zabalím a tak som si prečítala posledné dve stránky z knihy –bum bác celých 130 strán mi to môj vnútorný hlas šepkal správne.  Knihu som odložila na niekoľko dní s tým, že možno sa k nej ešte vrátim. 

Po štyroch dňoch som bola celá odhodlaná knihu dočítať a aj keď musím povedať stále to nebolo niečo z čoho by som padla na zadok ale asi po 160 – 180 stránke to začalo byť o niečo málo zaujímavejšie a začalo ma to čítanie baviť a knihu som dočítala. 


Čo sa týka postav tak s Lianou som mala celkom pozitívny vzťah aj keď miestami by som bola radšej ak by sa v jej živote dialo niečo akčnejšie – ale aj tak sa mi ako postava páčila. Čo sa týka nášho  Cudzinca jeho som túžila spoznať viac ako len z listov, ktoré boli naozaj osobné a naozaj sa v tých listoch otvoril. No a nakoniec Nina. Z nejakého dôvodu mi bola asi najsympatickejšia zo všetkých ženských postáv a v poslednom rade som rada, že jej rozhodnutie sa takto vyvinulo. 


Z knihy nie som ani nadšená ani sklamaná –za mňa to je taký priemer. Čo sa týka môjho odporúčania, kniha nie je zlá ale pre mňa sa to veľmi dlho rozbiehalo.  No ale knihu odporúčam každému, kto si chce oddýchnuť od sveta a len si pred spaním alebo v zlom počasí čítať. 
 

⭐⭐⭐

Ďakujem Tým, ktorý si recenziu prečítali až dokonca. Dúfam, že sa Vám recenzia páčila a zanechala som vo Vás nejakú myšlienku. V pondelok sa na Vás teším pri ďalšej recenzii.

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie