THE TRUE ABOUT @veronicafayes_library

by - 7/06/2020

Po dlhšom čase Vás vítam pri ďalšej časti "The True About", v ktorej nám na niekoľko  otázok odpovedala Veronica z profilu @veronicafayes_library, Takže sa pohodlne usaďte a prajem Vám príjemný zážitok z čítania.

Niečo o @veronicafayes_library

Ahojte. Volám sa Veronica, ale možno ma poznáte skôr pod prezývkou @veronicafayes_library a tento rok som oslávila 25 rokov.

K čítaniu som sa dostala akosi popri rodine, u nás čítali asi všetci (niekto viac, niekto menej).

Počas základnej školy som však nebola obrovský knihomoľ, čítala som veľmi málo.

Zmenilo sa to niekde na prelome základnej a strednej školy.

Paradoxom bolo, že som čítala len čo ma bavilo a povinná literatúra počas strednej

školy išla mimo mňa :) (teraz by som si však rada niektoré prečítala).

Aktívne čítať som však začala len pár rokov dozadu, niekde na začiatku vysokej školy,

kedy začala moja knižnica naberať na rozmeroch.

A trvá to dodnes. Bookstagramu sa venujem už skoro 3 roky, blog mám o čosi kratšie,

no rozhodne neplánujem prestať. Baví ma to :).

Medzi moje ďalšie záľuby patrí fotografovanie,

pestovanie rastlín a trávenie času so zvieratami.


1. Čo bolo hlavným dôvodom prečo si sa rozhodla založiť bookstagram / blog, tvoje pocity z prvých postov a tvojho pôsobenia na bookstagrame? Ako si to celé zo začiatku vnímala?  (Čo si čakala prípadne čo ťa sklamalo v začiatkoch) 

Dostala som sa k tomu náhodne, keď mi na Instagrame častejšie ukazovalo práve bookstagramy. Začala som ich pár sledovať. Napokon som sa rozhodla, že to skúsim aj ja. Hlavným dôvodom bolo, že som chcela mať miesto, kde sa môžem venovať knihám a sledovať ďalších knihomoľov a využiť tak aj záľubu vo fotení. Samozrejme, že som od začiatku premýšľala, ako by mal môj profil vyzerať, výber názvu mi zabral dosť veľa času. Prvé posty boli nesmelé, bola som zvedavá na reakcie a či mi dá vôbec niekto like alebo follow. Obdivovala som ostatné účty, pekné ladené a celé to pre mňa bolo nové. Ale pravdupovediac neočakávala som radšej nič, bolo to také buď alebo. Vyslovene som to išla skúsiť a akosi to nakoniec vyšlo. Jediné čo ma asi trochu v začiatkoch mrzelo, boli niektoré bookstagramy (vtedy mali už cez 1000+ followerov) a ich postoj pri tzv. SFS (Share for Share). Pre nich bol začínajúci človek nič a odmietli ho zdieľať, napokon som nad tým mávla rukou. Asi len zabudli, že tiež niekedy začínali. Blog som si založila o niečo neskôr, keď som sa rozhodla, že chcem písať aj recenzie na to, čo prečítam a posunúť tak dojmy z kníh ďalším čitateľom.  



2. Čo považuješ za najväčší úspech na bookstagrame / blogu a čo ťa zároveň najviac sklamalo na bookstagrame / blogu? (spolupráca, dosiahnutie nejakého čísla, a pod.) 

Úspech je už len to, že sa našlo toľko ľudí, ktorým sa môj profil páči a zapájajú sa do komentovania, zanechávajú ♥ na fotkách a celkovo podporujú moju tvorbu. Takým míľnikom bolo prekročenie tisícky, čo bolo neuveriteľné, lebo v začiatkoch som neverila, že by ma mohlo sledovať čo i len sto ľudí. A ďalším úspechom bol začiatok prvej spolupráce, po ktorej sa to rozbehlo ešte o čosi viac.  

3.Koľko času venuješ bookstagramu / blogu? ( recenzie, posty, storky..) Ľutovala si niekedy ten čas, ktorý si do toho dala, ktorý si mohla využiť niekde inde? Myslíš, že si  ľudia uvedomujú koľko času je potrebné napríklad na vyfotenie fotky, úpravu? 

Snažím sa zadeliť si čas tak, aby mi to vyhovovalo a nebola som z toho frustrovaná alebo nervózna. Čas, ktorý tomu venujem neľutujem, pretože ma to istým spôsobom posúva vo viacerých smeroch dopredu. Čiže si to zadelím tak, aby som sa mohla venovať potom aj ďalším záľubám, rodine a podobne. Myslím si, že ľudia si postupne ako sledujú rôzne profily (nie len bookstagram) uvedomujú, čo všetko to obnáša. Samozrejme sa nájdu aj takí, čo si myslia, že je to spravené rýchlo a jednoducho. Napríklad ja si vždy fotky nafotím dopredu (aspoň na mesiac), sem tam sa vyskytne niečo, že musím čosi zmeniť, ale je to len chvíľková záležitosť. Následne prejdú v PC úpravou a potom nasleduje organizovanie do mriežky a plánovanie, čo kedy zverejniť. 

4. Zažila si už niekedy  pocit vyčerpania z bookstagramu / blogu, kedy si sa snažila byť aktívna, všetko vydávať pravidelne až prišiel ten deň kedy  ťa to prestávalo baviť, prestala si to zvládať (či už psychický alebo fyzický alebo z osobných problémov) a venovala si sa tomu len preto lebo si nechcela stratiť to čo si si za ten čas vybudovala, aby si nesklamala svojich sledovateľov? 

Skôr by som povedala, že som zažila celkové vyčerpanie z iných dôvodov, čo videlo aj k tomu, že som moc nemala záujem ani o bookstagram a písanie blogu. Snažila som sa síce pridávať aspoň niečo, ale nenapĺňalo ma to. Vtedy som nemala chuť pridávať nové posty, stories, recenzie, proste nič. Takže vzniklo len story s informáciou, že si dávam menšiu pauzu. Verila som, že tí, ktorým sa môj profil páči to pochopia a zostanú. 

5. Ako by si riešila situáciu ak by nad niečím sedíš niekoľko hodín, dávaš do toho maximum, zverejníš to ale spätnú väzbu dostaneš  len vážne maličkú. (Brala by si to vážne, trápila by si sa alebo by si to nechala tak, s tým, že nabudúce spravíš preto viac?)

To sa mi už párkrát stalo. Chvíľu ma to mrzelo, ale napokon som si to nepripúšťala. Proste to bolo pridané v zlý čas a tak to malo menšiu odozvu, aspoň tak som to vtedy vnímala. Snažím sa tieto veci nebrať príliš vážne a vždy si poviem, že nabudúce to bude lepšie.


6. Čo ty a spolupráce? (Snažíš sa ich mať čo najviac alebo sa snažíš tie spolupráce vybrať tak aby si s nimi bola spokojná? )  Ako sa rozhoduješ medzi spoluprácami? Ktorá spolupráca je / bola ideálna, s ktorou si spokojná a naopak, ktorá ťa sklamala alebo si s ňou nie si  / nebola spokojná?) 

Spolupráce sú niečo, čo mi ešte teraz príde niekedy ako nereálna skutočnosť, z ktorej mám obrovskú radosť. Nikdy som neverila, že práve mňa si môže niekto vybrať, aby som napísala recenziu. O to viac ma to prekvapilo a potešilo, keď sa tak stalo. Rozhodne sa nesnažím mať ich čo najviac, skôr mi ide o to, aby ma žáner alebo anotácia knihy aspoň trochu zaujali. Vždy je to o dohode. Ak ma niečo vyslovene nezaujalo, väčšinou poďakujem, ale odporučím obrátiť sa na iného knihomoľa, ktorého by mohla kniha zaujať. Ak mám v danom období na stole viac kníh, ktoré čakajú na recenziu, vždy to spomeniem a nechám na autorovi, aby sa rozhodol, či to ponáhľa alebo si rád počká. Všetky spolupráce čo som doteraz mala a mám sú skvelé, nemôžem sa na nič sťažovať, nakoľko komunikácia s autorkami a autormi je veľmi dobrá. Pri žiadnej sa zatiaľ nevyskytol problém. Týmto sa chcem všetkým, čo sa so mnou rozhodli spolupracovať, poďakovať ♥. 

7. Ako zvykneš riešiť situáciu kedy máš knihu na recenziu (ak sa ti to nestalo, tak ako by si situáciu riešila) ale kniha ťa nebaví, nepáči sa ti a dostáva do čítacej krízy? ( Dočítala by si knihu aj keď sa ti nepáči alebo by si ju odložila s tým, že možno neskôr, prípadne by si sa k nej už vôbec nevrátila?) 

Môj zlozvyk je, že aj keď ma kniha nebaví, dočítam ju. Čo sa týka kníh na recenziu, mám takúto skúsenosť (aj prednedávnom). Knihu sa však vždy snažím dočítať, aby bola recenzia čo najdôkladnejšia. Je pravda, že mi vtedy čítanie trvá naozaj dlho, ale akosi si nedovolím knihu odložiť, už len preto, že autor mi knihu poslal a chce vedieť úprimný názor a prišlo by mi to nefér. 

8.  Stretla si sa už niekedy s tým, že si mala krízu v bookstagrame / blogu, kedy si sa tomu chcela venovať, chcela si tvoriť ale tie nápady neboli? Prípadne si nebola spokojná s tým čo si tvorila?  Ako si tieto situácie riešila. 

Veru stretla som sa s tým. Veľakrát sa mi stalo, že som chcela niečo pridať, ale nebola som si tým istá alebo som jednoducho nevedela čo, poprípade čo pod fotku napísať. Vtedy som si zvykla dať pauzu, načerpať inšpiráciu kade tade a skúsiť to znova. Najviac sa to týkalo fotiek. Spočiatku som si prešla rôznymi fázami, ohľadom tvorby feedu. Veľmi dlho mi trvalo, kým som vytvorila feed, ktorý sa konečne páči mne a aj sledovateľom. Preto ma vždy potešia reakcie a správy typu, že ich moje fotky ukľudňujú a pôsobia na nich príjemným dojmom. A síce to trvalo dlhšiu dobu, napokon som našla svoj štýl, ktorým sa chcem uberať.

9.Ako vníma tvoje okolie, že sa venuješ bookstagrame / blogu? (rodina, kamaráti, spolužiaci/kolegovia) Nájdu sa medzi nimi aj neprajníci? (Závisť, neporozumenie v tom čomu sa venuješ a pod.) 

Spočiatku som o tom nikomu nehovorila, vedela o tom len jedna kamarátka, ktorá mi pomáhala pri rozhodovaní. Postupne som to povedala viacerým ľuďom, ale nedá sa povedať, že by to nejako extra riešili. Pri prvej spolupráci som to spomenula aj doma. A síce vedia, že niečo také mám a robím, ale moc pozornosti tomu nevenujú. Občas im poviem nejakú novinku alebo informáciu o tom, čo chystám, ale inak to nikoho neovplyvnilo a nezmenilo. Je to proste niečo moje a ostatní to rešpektujú a nijako do toho nezasahujú. So závisťou som sa ešte v tomto smere od blízkych a ani nikoho iného nestretla.  

10. Ako riešiš negatívne komentáre, negatívne správy a podobne od ľudí, ktorý ťa sledujú? (Keď niečo tvoríš, dávaš do toho čas.) Venuješ tomu čas, snažíš sa to vyriešiť, alebo nad tým len mávneš rukou? 

Pravdou je, že som sa s negatívne ladenými ľuďmi u mňa na profile ešte nestretla. Ani negatívne správy mi nechodia žiadne, naopak len tie povzbudzujúce, za ktoré som vďačná. Ale ak by sa tak stalo a bolo by to k veci (konštruktívna kritika) z toho sa viem poučiť. Ak by však išlo čisto o hate, tak by som to asi neriešila, pretože by mi to prišlo ako strata času a pri takých ľuďoch sa môžete aj „rozkrájať“, aj tak si budú hovoriť to svoje. 

11. Čo by si chcela svojím bookstagramom / blogom odkázať / ukázať / dať svetu? ( Ako lásku ku knihám, rozdávať radosť, možnosť dať pohľad na určitú knihu, motivovať ľudí viac čítať... )

Ja hlavne chcem, aby to tých ľudí u mňa bavilo, aby sa zapájali a potom to baví aj mňa :). Bonusom potom je, keď si niekto napríklad kúpi knihu na základe mojej recenzie alebo odporúčania, keď mi príde milá správa, pípne mi nový komentár pod fotkou atď.  Rada by som samozrejme motivovala aj mladších ľudí, nech dajú knihám šancu. Sama som zvedavá, kam až sa dostanem. Jedno je však isté, baví ma to a chcem sa tomu venovať tak dlho, ako to pôjde.

Čo by si chcela odkázať svojím sledovateľom a čitateľom?

Prajem Vám nech prežijete množstvo „životov“ a dobrodružstiev naprieč knihami. Pokiaľ Vás čítanie, písanie a všetko okolo baví, pokračujte v tom a nenechajte sa ničím odradiť. Hlavne si pamätajte, že knihomoľa z Vás nerobí číslo prečítaných kníh za rok, ale to, že tú knihu vezmete, citovo prežijete a užijete si ju.

A hlavne sa Vám chcem z celého srdca poďakovať, že ste dali môjmu bookstagramu a blogu šancu a baví Vás sledovať moje príspevky a všetko ostatné. Ste skvelí ♥.

Verím, že si tento rozhovor užijete tak, ako som si ho užila ja :).


Chcem sa poďakovať Veronice z profilu @veronicafayes_library, že prijala pozvanie do "The true about" a dovolila nám nahliadnuť troška do jej života bookstagramerky a ukázať nám jej pohľad na tento knižný svet.

Rovnako sa chcem poďakovať všetkým, ktorí si tento článok prečítali. Dúfam, že sa Vám to páčilo a už čoskoro sa vidíme pri ďalšom TTA. ❤️


Camila

You May Also Like

0 komentárov

Nahlásiť zneužitie