Štyri kategórie roka 2018
Vítam
Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dnes by som Vám rada predstavila
štyri kategórie roka 2018- Prečítané knihy, ktoré ma sklamali,
Najlepšie prečítané knihy, Knihy, ktoré ma prekvapili, Odporúčané knihy,
ktoré ma sklamali. Ku každej kategórii Vám predstavím niekoľko kníh. Tak sa pohodlne usaďte a čítajte.
Najlepšie prečítané knihy za rok 2018
Je to kniha, ktorú som prečítala ako prvú v tomto roku. Ide o knihu Tisíc chlapčenských bozkov. Ten príbeh, ktorý autorka vymyslela
bol naozaj neskutočný, naozaj krásny a plný sĺz. Je to jedna z kníh,
ktoré si získala moje srdiečko už asi navždy. Jedným slovom túto knihu
milujem a nemusím Vám asi ani pripomínať, že Vám ju odporúčam.
Tí, ktorí ma sledujú dlhšie a poznajú ma tak určite vedia, že som neskutočný blázon do série päťdesiat odtieňov sivej a táto kniha nebude tiež výnimkou a preto kniha GREY patrí medzi najlepšie knihy za rok 2018. Myslím si, že táto kniha nepotrebuje komentár pretože vidieť svet Christianovými očami je už iný zážitok.
Tentokrát sa budeme rozprávať o sérii, ktorú som mala na polovicu rereading a polovicu premiéru. Séria Upírska
Akadémia bolo naozaj zážitkom pre tento rok a naozaj horská dráha
emócii. Milujem tento príbeh, iný príbeh o upíroch a celkovo ten svet je
úžasný.
Kniha
Všetkým chalanom, ktorých som milovala a kniha P.S. Stále ťa milujem
boli takým tým mojím skoro zakončením roka. Čo sa týka tohto príbehu a
celkovo týchto postáv neskutočne som si ich obľúbila a už sa neviem
dočkať kedy si prečítam poslednú časť. Pretože toto je ten krásny pohľad
na život na strednej škole, o ktorom si myslím, že sníva každé mladé
dievča.
Ako
posledná knihy, ktorá zanechala v mojom srdci jasný odtlačok najlepšej
knihy je séria Papierová princezná, kde som všetky tri knihy tŕpla a
plakala za ďalším pokračovaním, ktoré som nikdy nemala doma. Táto séria
bola tiež jedná veľká jazda na horskej dráhe s emóciami.
Prečítané knihy, ktoré ma sklamali za rok 2018
Začnem asi knihou Na lovu, ktorá ma naozaj krásnu obálku,
zaujímavý obsah ale predsa nám kniha toho z vnútra veľa nedá. Nemôžem
povedať, že príbeh bol zlý ale myslím si, že mohol byť lepšie spracovaný
a autorka sa s tým mohla viacej pohrať keďže knihu písala keď mala
okolo tých 15 rokov (nie som si úplne istá v akom veku to bolo). Táto
kniha sa Vám buď bude alebo nebude páčiť nič medzi tým nie je a bohužiaľ
mne sa nepáčila a preto patrí do tejto kategórie.
Séria
Delírium, ktorá je na pohľad naozaj zaujímavá ako obsahom tak aj
obálkou. Ako som už určite niekde spomínala tak prvá časť s názvom
Delírium bola naozaj pekná a malo to aj zmysel ale myslím si, že autorka
mala aj pri tejto prvej časti skončiť, pretože tie ďalšie mi prišli
zbytočné. Viem, že som sa nútila k dočítaniu týchto kníh pretože čím
ďalej som čítala tým menej sa mi to páčilo a bolo to také už o ničom.
Viem, že aj keď ma prvá časť nesklamala tak ju sem pridávam pretože to
hodnotím ako celok. Dosť ma mrzí, že táto séria si u mňa miesto nenašla.
Pekná sivá tehlička so zaujímavým názvom Swing Time bola pre mňa sklamaním pretože som sa na túto knihu neskutočne tešila, že vyskúšam niečo nové, niečo o čom som nepočula a predsa som ostala sklamaná pretože s touto knihou som si nesadla. Do čítania tejto knihy ma nútilo celé okolie pretože som sa nevedela začítať, celkovo sa mi to nepáčilo, nepochopila som hlavnú myšlienku tej knihy. Dvoma slovami nesadli sme si. A preto túto knihu už viac rozoberať nechcem.
Mojím takým tým štvrtým sklamaním je kniha Dievča, ktoré čítalo v metre. Neskutočne zaujímavý obsah, zaujímavo spracovaná obálka ale predsa táto kniha bola u mňa jeden veľký chaos a nepodarok aspoň z môjho pohľadu. Kniha, ktorá začala dobre ale vyvinula sa troška viac zle a troška to autorka nepremyslela podľa mňa, pretože to čo skrýva kniha vnútri mám pocit, že súhlasí len s polovicou obsahu knihy. Z pár hodinového čítania bolo celodňové čítanie takže s touto knihou sme kamoši neboli.
Prečítané knihy za rok 2018, ktoré ma prekvapili
Začnem
prvou knihou, ktorá bola pre mňa troška zo začiatku takým sklamaním ale
to čo sa stalo posledných niekoľko strán ma naozaj prekvapilo. Preto
kniha Krutá Krása patrí do tejto kategórie. Ako som už spomínala aj keď to malo začiatok strašne nepekný a nepáčil sa mi a nudil ma, a s postavami
som kamoška nebola tak s koncom som spokojná a páči sa mi, že to
autorka takto napísala a takto to aj uzavrela. Takže asi toľko k tejto
knihe a prečo je práve v tejto kategórii.
Kniha,
ktorá ma prekvapila a je druhá v poradí nesie názov Arabská milenka.
Nato, že som od tejto knihy nečakala nič dobré, pretože obsah sa mi
absolútne nepáčil a čakala som, že to bude nehoráznym
sklamaním tak ma táto kniha prekvapila, ale naozaj, že som takýto
príbeh nečakala a už vôbec nie od slovenskej autorky. V tejto knihe je
asi všetko, naučíme sa niečo o inej kultúre, sú tam troška pikantnejšie
scény, romantika, tajomstvá všetko v jednej knihe. Preto je táto krásna
arabská milenka v tejto kategórii.
Kniha, ktorá sa mnohým nepáči A hviezdy mi dali teba. No musím uznať aj ja, že troška sa to nezhoduje s tým čo je na zadnej strane ale musím uznať, že najväčším prekvapením pre mňa bolo keď som zistila, že toto asi veľmi romantická kniha nebude, a že to čo som čakala autorka troška pokašľala ale prekvapilo ma ako to dokázala vymyslieť a spracovať a celkovo to ukončiť. Táto kniha bola taká nereálna ale naozaj prekvapila hlavne tým, že som čakala úplne niečo iné ako som dostala. Ale som rada, že som si ju mohla prečítať.
Posledná
kniha, ktorá ma prekvapila nesie názov Hraj fér, od slovenskej autorky,
ktorá sa naozaj prekonala a aj keď som si predstavovala, že to bude
troška historický román tak to čo so mnou spravila táto kniha je niečo
neskutočné, zožula a vypľula toľko k tejto knihe. Nie je moja najobľúbenejšia
ale rozhodne prekvapila v tom ako sa všetko vyvíjalo, ako si autorka
naplánovala situácie kedy sa čo stane. Jednoducho romantická bomba podľa
mňa.
Odporúčané knihy, ktoré ma sklamali
Začnem asi knihou, ktorá mi bola odporúčaná hneď niekoľkokrát, všade vychvaľovaný Aristoteles a Dante spoznávajú svet a tajomstvá vesmíru. Nemôžem povedať, že sa mi kniha nepáčila ale ani páčila, pretože nato ako bola vychvaľovaná a ospevovaná mne prišla taká ako každá iná aj keď áno bol to krásny príbeh o niečom nezvyčajnom, inom ale nezdal sa mi, že bol až taký skvelý ako všetci tvrdili. Možno preto, že som kvôli tej chvále čakala veľa. Páčila sa mi ale istým spôsobom aj sklamala.
Druha v poradí odporúčaná kniha, ktorá ma sklamala nesie názov Jeden z nás klame. Detektívna kniha pre nás násť
ročných, ktorá mala nádhernú obálku, krásnu myšlienku, dobrý obsah-
všetko pozitívne až nato, že mňa táto kniha nebavila natoľko koľko
bavila ostatných a nato ako bola rovnako ako Ari a Dante chválená. Čakala som od toho tiež veľa, a predsa bolo to pekné, troška menej čitateľne ale nemalo to u mňa ten Wau efekt, keďže v tretej časti viete, kto je vrahom. Mám zmiešané pocity z tej knihy a myslím, že to bolo sklamaním už len kvôli tej myšlienke prečo bol zavraždený a toto sa mi nepáčilo.
Posledná kniha, o ktorej počujete všade je Vrania šestka. Ak ste
čítali recenziu na túto knihu tak určite viete, že som si ju zamilovala
ale až na konci a tiež viete, že ten začiatok bol pre mňa utrpením a
strašne dlhým čítaním. Neviem Vám povedať či to bolo kvôli tomu ako som
stále počúvala/čítala o tej knihe, že je skvelá ale čo ja viem tá druha
polovica sa mi naozaj páčila a zamilovala som si tie postavy ale predsa
kvôli tomu začiatku táto kniha patrí medzi tieto sklamania aj keď sa mi
to páčilo nebolo to to, čo som čakala.
1 komentárov
Na Vraniu šestku sa chystám už rok a stále nie a nie sa k nej dostať :D Som zvedavá, ako zaujme mňa, potom veľkom BUM, ktorý spravila, čakám naozaj veľa, len ktovie, či to "veľa" aj dostanem - ach, kiežby ma nesklamala.
OdpovedaťOdstrániťSwing Time ma zaujal obálkou, ale celkovo aj anotáciou - o tejto knihe som nevedela a len vďaka tebe som ju spoznala - hádam sa ku mne dostane čoskoro, vyzerá zaujímavo :)
Krutá krása ma taktiež láka, pretože som na túto knihu čítala vážne zaujímavú recenziu, ktorá ma nalákala, takže hádam to bude príjemné prekvapenie aj pre mňa :)
Prajem ti krásny a úspešný rok 2019 plný inšpirácie na nové články♥ Maj sa krásne!